InPost ma 28 tys. Paczkomatów, w Polsce dostarczył 20 proc. więcej paczek
Na koniec ub.r. InPost miał 27 939 Paczkomatów, z czego 19 306 w Polsce. W ub.r. firma dostarczyła w naszym kraju 508,4 mln paczek, o 20 proc. więcej niż w 2021 roku.
W Polsce liczba Paczkomatów zwiększyła się o 17 proc do 19 306, a na rynkach zagranicznych - o 120 proc. do 8 633. Przełożyło się to na wzrost skrytek na paczki o 21 proc. do 2,9 mln w Polsce oraz o 196 proc. do 651 tys. za granicą.
InPost w komunikacie dodał, że na koniec ub.r. miał 26 099 punktów nadań i odbioru (PUDO), z czego 3 660 w Polsce oraz 22 439 na pozostałych rynkach.
Swoją obecność za granicą InPost skokowo zwiększył w połowie 2021 roku, przejmując za 513 mln euro francuskiego operatora logistycznego Mondial Relay. W połowie ub.r. odświeżył wizerunek przejętej firmy oraz zaczął wprowadzać własną markę w Hiszpanii i Portugalii.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Warto podkreślić, że francuski Mondial Relay, operujący na drugim najważniejszym dla Grupy rynku, zanotował rekordowy, przekraczający wcześniejsze założenia, wzrost. Rosnący we Francji popyt na nasze usługi ugruntowuje nasze przekonanie o słuszności założeń co do skali i tempa planowanego procesu inwestycyjnego w tym kraju zarówno w sieć logistyczną jak i rozbudowę sieci maszyn Paczkomat - komentuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.
InPost dostarczył 745 mln przesyłek
W ub.r. liczba przesyłek dostarczonych przez grupę InPost sięgnęła 744,9 mln sztuk, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Za granicą nastąpił wzrost o 153 proc. do 236,5 mln, z czego 213,1 mln (151 proc. w górę) obsłużył Mondial Relay.
- Także rynek brytyjski przyniósł pozytywne zaskoczenie. Zapotrzebowanie na usługi Grupy wzrosło do takiego poziomu, że zdecydowaliśmy się na czasowe ograniczenie ich dostępności z powodu obaw o przepustowość u naszego partnera logistycznego. Motywuje to nas do rozbudowy logistyki na rynku brytyjskim, tak aby w pełni odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów - komentuje Rafał Brzoska.
- Wyniki za 2022 rok oraz rosnący popyt konsumentów na usługi Grupy InPost, zarówno we Francji, gdzie dostawy przez Paczkomaty InPost stanowią już 7 proc. całkowitego wolumenu jak i w Wielkiej Brytanii, gdzie rosną oczekiwania dotyczące zwiększenia dostępności, pozwalają z optymizmem patrzyć na właśnie rozpoczęty 2023 rok, zwłaszcza jeżeli chodzi o rynki międzynarodowe - dodaje Brzoska.
W Polsce liczba paczek dostarczonych przez InPost zwiększyła się o 20 proc. do 508,4 mln. Tylko w czwartym kwartale ub.r. firma dostarczyła 222 mln przesyłek (23 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 149,4 mln w Polsce (18 proc. w górę), a 72,6 mln za granicą (151 proc. w górę).
- To był kolejny dobry rok dla Grupy InPost. Zanotowaliśmy rekordowe wolumeny zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Udało się to osiągnąć pomimo trudnych warunków makroekonomicznych będących wyzwaniem dla całego sektora e-commerce. Wyjątkowa jakość oferowanych przez InPost usług spowodowała, że był to kolejny rok wzrostu udziału na podstawowym, polskim rynku - wylicza Rafał Brzoska.
- W okresie przedświątecznym w Polsce jako jedyna firma na rynku logistycznym, po raz kolejny zagwarantowaliśmy dostawy do ostatnich dni przed świętami. Pomimo rekordowych wolumenów, na poziomie nawet 5 mln paczek dziennie, nasz wskaźnik NPS (Net Promoter Score - wskaźnik lojalności klientów) wzrósł z 75 proc. do poziomu 81 proc. w badaniu w grudniu 2022 - podkreśla.
InPost obsługuje coraz więcej platform e-commerce
Od wielu lat InPost jest partnerem logistycznym Allegro (jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat), m.in. w ramach usługi Allegro Smart! Realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku), Aliexpress i Shopee (zadebiutowała na naszym rynku jesienią ub.r.).
W listopadzie 2021 r. InPost podpisał umowę dotyczącą dostaw zakupów z eBay w Wielkiej Brytanii, a w styczniu ub.r. - pięcioletnią umowę na realizację dostaw zakupów z platformy ogłoszeniowej OLX (w ramach usługi Przesyłki OLX).
W lutym InPost zaczął współpracę z Vinted w Polsce, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii, a także z czeską platformą e-commerce Packeta dotyczącą polskiego rynku. Natomiast w listopadzie zaczął dostarczać, do Paczkomatów i przez kurierów do domów, zakupy z e-sklepu odzieżowego Zalando.
W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa InPost przy wzroście wpływów o 32,6 proc. do 1,69 mld zł zwiększyła zysk netto ze 129 do 142,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: InPost ma 28 tys. Paczkomatów, w Polsce dostarczył 20 proc. więcej paczek
Zamiast tego dziś w placówkach sprzedaje się dosłownie mydło i powidło. Regały zastawione takimi duperelami, że szok.
A gdy przychodzi do właściwych usług, to nie potrafią dostarczyć paczki w regulaminowe 48h (Pocztex48), gdy prywaciarze robią to w dobę. Inpost dostarcza paczki do paczkomatów nawet w soboty, co w przypadku PP jest nie do pomyślenia.