IKEA testuje sprzedaż internetową
Nowa witryna internetowa sieci IKEA pozwala na zakup elementów systemu kuchni Faktum. Oficjalnie nie jest testową wersją nowego sklepu internetowego. - Kompleksowe rozwiązanie sprzedaży internetowej planujemy uruchomić w Polsce w 2016 r. - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Balashov z IKEA Retail Polska.
O planowanym uruchomieniu polskiej wersji swojego sklepu internetowego IKEA poinformowała we wrześniu br. (więcej informacji tutaj). Padła wówczas deklaracja, że witryna zostanie udostępniona klientom za dwa lata.
Na początku listopada br. szwedzki producent mebli otworzył stronę Twojfaktum.pl, która zawiera większość elementów charakterystycznych dla sklepu internetowego (na przykład system zamówień, płatności i dostawy), z wyjątkiem asortymentu - w przeciwieństwie do rozwiniętej platformy sprzedaży online witryna pozwala jedynie na zakup elementów kuchni Faktum.
Katarzyna Balashov, deputy PR manager IKEA Retail Polska na pytanie Wirtualnemedia.pl, czy strona kuchni Faktum jest testem przed planowanym rozpoczęciem przez firmę kompleksowej sprzedaży online nie odpowiedziała wprost. - Pod adresem twojfaktum.pl działa serwis posprzedażowy dotyczący kuchni Faktum, które od kwietnia zastąpiliśmy nowym systemem mebli kuchennych Metod - poinformowała Balashov. - Serwis związany jest z 25-letnią gwarancją na kuchnie, natomiast kompleksowe rozwiązanie sprzedaży internetowej planujemy uruchomić w Polsce w 2016 r. Więcej informacji będziemy udzielać w ramach rozwoju projektu - dodała.
Obecnie IKEA prowadzi internetową sprzedaż swoich produktów w 13 z 27 krajów, w których funkcjonują jej tradycyjne sklepy. W 2013 roku na całym świecie było 1,5 mld internetowych klientów IKEA, w tym samym czasie tradycyjne punkty sprzedaży firmy odwiedziło 716 mln osób.
Dołącz do dyskusji: IKEA testuje sprzedaż internetową