IKEA wydała swój kultowy katalog w formie podcastu
Szwedzka firma IKEA w grudniu 2020 roku poinformowała, że po 70 latach rezygnuje z wydawania w drukowanej wersji katalogu z jej produktami i meblami. Teraz wydała go w formie audiobooka.
Wersję audio katalogu udostępniła swoim klientom IKEA w USA. 286 stron drukowanego katalogu zastąpiono trwającym 3 godziny i 41 minut podcastem. Został on umieszczony na stronie internetowej IKEA, Audiobooks.com, Spotify i YouTube.
Lektor opowiada każdą stronę katalogu, opisuje elementy danych produktów, ich ceny i zdjęcia.
W prologu IKEA wyjaśnia, że katalog w wersji audio to powiew świeżości dla zamkniętych w domach, znudzonych konsumentów.
Audio podzielone jest na rozdziały. Każdy z nich dotyczy innego mebla z tradycyjnego katalogu oraz zawiera wskazówki dotyczące wyposażenia i dekoracji.
Firma podkreśla, że zastąpienie drukowanego katalogu jego wersją audio wpisuje się w przyjętą przez szwedzką firmę strategię kładzenia większego nacisku na sprzedaż cyfrową i marketing, bo klienci coraz chętniej korzystają z zakupów online.
Na początku br. IKEA wprowadziła ulepszoną aplikację mobilną, która umożliwia zakupy online.
IKEA w grudniu 2020 roku zapowiedziała, że jej magazyn przestanie się ukazywać w wersji drukowanej oraz cyfrowej (dostępnej w sieci od 2000 r.). Szwedzka sieć wyjaśniła, że decyzja o zakończeniu emisji katalogu była rozważana przez szefostwo od dłuższego czasu, a na jej przyspieszenie miała wpływ pandemia koronawirusa, która zmieniła zachowania użytkowników.
Firma twierdziła wówczas, że w ciągu ostatniego roku niemal 45 proc. zakupów wewnątrz sieci przeniosło się do internetu. W związku z tym firma chce docierać z komunikacją do klientów za pomocą nowych form, takich jak aplikacje czy media społecznościowe.
Sieć zamierza też na pożegnanie opublikować jesienią 2021 r. specjalną edycję swojego katalogu.
Dołącz do dyskusji: IKEA wydała swój kultowy katalog w formie podcastu
https://binance.com/en/register?ref=21890971
https://binance.com/en/register?ref=21890971