W czasie igrzysk na Onecie codziennie „Misja Tokio”, „Przegląd Sportowy” zmienia layout
Onet Sport i „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) przygotowują specjalny cykl programów na zbliżające się Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Na stronie głównej Onetu pojawi się już w czwartek, 22 lipca codzienny program „Misja Tokio”; będą też cykle wideo przedstawiające naszych olimpijczyków, a także „Skarb Kibica Tokio 2020” - dodatek do „Przeglądu Sportowego”.
„Misję Tokio” (codziennie o godz. 15.00) poprowadzą dziennikarze - Aldona Marciniak oraz dwukrotny olimpijczyk, były wicemistrz świata w siatkówce Łukasz Kadziewicz. Ekspertami do poszczególnych dyscyplin będą mistrzowie olimpijscy – wioślarka Magda Fularczyk-Kozłowska, sztangista Szymon Kołecki, lekkoatleta Jacek Wszoła, a także trener siatkówki Jakub Bednaruk oraz legendarny dziennikarz - Andrzej Person.
- Długo czekaliśmy w niepewności czy igrzyska w ogóle się odbędą, ale jako redakcje byliśmy w gotowości i teraz z czystym sumieniem możemy polecić wiele świetnych formatów, które na pewno zaspokoją nawet wybrednych kibiców. Naszą siłą są ludzie, zarówno prowadzący, goście, jak i cała ekipa produkcyjna. Stawiamy na merytorykę - mówi Paweł Wołosik, redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego”.
Czwórka dziennikarzy w Tokio
„Przegląd” wysłał czwórkę reporterów do stolicy Japonii. Pojechali tam: Edyta Kowalczyk, Kamil Wolnicki, Tomasz Kalemba i Ryszard Opiatowski. - Prowadzący program „Misja Tokio” będą się z nimi łączyć na żywo, by zrelacjonowali nam atmosferę tych specyficznych, bo rozgrywanych bez kibiców igrzysk oraz przybliżyli sylwetki bohaterów - dodaje Paweł Wołosik.
Kolejną propozycją wydawcy przygotowaną z okazji igrzysk jest „Droga na Olimp” - materiały wideo Łukasza Kadziewicza. W niespełna półgodzinnych reportażach autor pokaże, jak trudna jest tytułowa „Droga na Olimp”. - Spotkałem się z czterema naszymi lekkoatletami i spróbowałem trenować razem z nimi. To nie są łatwe rzeczy. Każda konkurencja ma swoją specyfikę, a ja starałem się choć trochę zaprzyjaźnić ze skokiem o tyczce, rzutem dyskiem, biegiem na 400 metrów czy rzutem młotem - mówi Łukasz Kadziewicz. W jego programie pojawią się: Piotr Lisek, Piotr Małachowski, Iga Baumgart-Witan i Joanna Fiodorow. W bardziej naturalnym sobie środowisku Kadziewicz przeprowadził wywiady z Fabianem Drzyzgą i Aleksandrem Śliwką.
Program „Misja Tokio” będzie emitowany na żywo na stronie głównej Onet.pl, na Facebooku Onetu Sport i Przeglądu Sportowego oraz na YouTube Przeglądu Sportowego. W tych samych kanałach pokazywane będą odcinki „Drogi na Olimp”.
Serwisy Onetu i „Przeglądu Sportowego”
W czwartek, 22 lipca na stronach Onet.pl oraz przegladsportowy.pl ma ruszyć specjalny serwis poświęcony Igrzyskom XXXII Olimpiady, gdzie znajdą się wszystkie informacje dotyczące imprezy. Tego samego dnia z „Przeglądem Sportowym” będzie też do kupienia „Skarb Kibica Tokio 2020”, czyli szczegółowy przewodnik po Olimpiadzie. Wydawnictwo ma 100 stron. - Przedstawiamy na nich wszystkich polskich uczestników igrzysk, minutowy program każdego dnia, pokazujemy obiekty, opisujemy najbardziej pasjonujące dyscypliny. Są wywiady i mnóstwo statystyk. Jest też specjalna tabelka do wpisywania polskich medalistów. Mamy nadzieję, że zabraknie w niej miejsca. Na czas igrzysk zmieni się oczywiście layout gazety – mówi Paweł Wołosik.
Czwartkowe wydanie wraz ze Skarbem Kibica będzie dostępne również w aplikacji oraz dla subskrybentów przegladsportowy.pl i Mediaklub.pl. Redaktorem prowadzącym dodatku jest Paweł Wołosik, a za jego przygotowanie graficzne odpowiada Cezary Piotrowski.
Igrzyska odbędą się pomiędzy 23 lipca - 8 sierpnia. Sportowo Polacy wypadają całkiem nieźle: nasza ekipa liczyć będzie 428 osób, w tym 215 zawodników – 103 kobiety i 112 mężczyzn. Nie licząc wpadek z drużyną pływaków, przygotowania na miejscu idą już pełną parą, a biało-czerwoni wezmą udział w 138 z 339 konkurencji w 28 dyscyplinach.
W kwietniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „PS” wyniosło 15 645 egz. (wzrost o 69,5 proc. w porównaniu do kwietnia 2020 roku). Z kolei jak wynika z badania Mediapanel, w maju serwisy Grupy Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 21,64 mln użytkowników (spadek z 21,92 mln miesiąc wcześniej), co dało 74,5 proc. zasięgu. Sam Onet.pl miał 17,49 mln użytkowników (spadek z 18,03 mln) i 60,2 proc. zasięgu.
Dołącz do dyskusji: W czasie igrzysk na Onecie codziennie „Misja Tokio”, „Przegląd Sportowy” zmienia layout