IDC: w 2010 r. sprzedano prawie 17 mln tabletów i 10,8 mln e-czytników
W III kwartale 2010 roku na świecie sprzedano 4,8 miliona tabletów, z czego prawie 90 proc. stanowiły iPady firmy Apple.
To o 45,1 proc. więcej w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, kiedy sprzedaż sięgnęła 3,3 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W tym samym okresie o 40 proc., do 2,7 miliona urządzeń, zwiększyła się również sprzedaż e-czytników, a blisko 3/4 z nich kupiono w USA. Zdecydowanym liderem rynku ze swoim Kindle był Amazon, wyprzedzając Pandigital, Barnes and Noble i Sony.
Światowa sprzedaż e-czytników w III kw. 2010 r.
Ranking |
Firma |
sprzedaż
III kw. 2010 (mln) |
udział
w rynku |
1 |
Amazon |
1.14 |
41.5% |
2 |
Pandigital |
0.44 |
16.1% |
3 |
Barnes and Noble |
0.42 |
15.4% |
4 |
Sony |
0.23 |
8.4% |
4 |
Hanvon |
0.23 |
8.2% |
6 |
Pozostałe |
0.29 |
10.4% |
IDC szacuje, że w całym 2010 roku na świecie sprzedano prawie 17 milionów tabletów. Jednocześnie firma prognozuje, że w roku 2011 sprzedaż sięgnie 44,6 miliona (40 proc. - USA), a w 2012 70,8 miliona sztuk.
W przypadku e-czytników, IDC szacuje ubiegłoroczną sprzedaż na 10,8 miliona (72,4 proc. - USA), a na lata 2011 i 2012 przewiduje ją na poziomie 14,7 i 16,6 miliona urządzeń.
Dołącz do dyskusji: IDC: w 2010 r. sprzedano prawie 17 mln tabletów i 10,8 mln e-czytników