IDC: 107 mln pecetów sprzedanych w 2010 r. w regionie Azji i Pacyfiku
W 2010 roku sprzedaż komputerów w regionie Azji i Pacyfiku (wykluczając Japonię) zwiększyła się wobec roku 2009 o 19 proc., do 107 milionów urządzeń. W większości krajów odnotowano dwucyfrowe tempo wzrostu.
19-proc. wzrost to lepszy wynik od odnotowanego w latach 2009 (15 proc.) i 2008 (11 proc.), ale gorszy niż w roku 2007 (27 proc.) - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W samym IV kwartale sprzedaż zwiększyła się tylko o 7 proc., czyli o 5 pkt. proc. mniej od wzrostu prognozowanego przez IDC. Firma przewiduje, że w roku 2011 w omawianym regionie sprzedanych zostanie o ponad 10 proc. więcej pecetów niż w roku ubiegłym.
Zarówno w ostatnich trzech miesiącach jak i w całym 2010 roku liderem rynku było chińskie Lenovo. W obu przypadkach identyczna była też kolejność na kolejnych pozycjach, które zajęły firmy Hewlett-Packard, Dell, Acer i Asus.
Dołącz do dyskusji: IDC: 107 mln pecetów sprzedanych w 2010 r. w regionie Azji i Pacyfiku