Helios liczy na 40-50 proc. widzów sprzed epidemii, przedsprzedaż 10 razy wyższa niż przed rokiem
Sieć Helios notuje wysoką sprzedaż biletów w pierwszy weekend po otwarciu kin. Agora liczy na to, że w trzecim kwartale kina osiągną około 40-50 proc. frekwencji notowanej w 2019 roku - poinformował członek zarządu firmy Tomasz Jagiełło.
- Mamy dziesięciokrotnie wyższą przedsprzedaż przed weekendem po tej długiej przerwie niż przed pierwszym weekendem po pierwszym lockdownie. Sprzedaliśmy 10 razy więcej biletów - powiedział Jagiełło podczas piątkowej konferencji.
- Ostrożnie mówiąc chciałbym, żebyśmy w III kw. osiągnęli 40-50 proc. pełnej mocy kin, tej mocy z 2019 roku. Liczymy oczywiście na miłe zaskoczenie, ale nie mamy żadnych doświadczeń - dodał Jagiełło.
Wszystkie 50 kin Helios zostało otworzonych o północy z czwartku na piątek. W repertuarze na najbliższe tygodnie są m.in. filmy nagrodzone w tym roku Oscarami, finał piłkarskiej Ligi Mistrzów oraz filmy na Dzień Dziecka.
Agora liczy na szybsze odbicie sprzedaży biletów niż miało to miejsce po zniesieniu pierwszego lockdownu w ubiegłym roku.
Kina Helios otwarte po 6 miesiącach
Od piątku umożliwiono kinom działalność, ale przy obłożeniu 50 proc. miejsc oraz w reżimie sanitarnym. Helios otworzył w nocy z czwartku na piątek wszystkie kina. Większość kin w Polsce pozostawała zamknięte od 7 listopada 2020 r.
Ponowne otwarcie kin umożliwiono w połowie lutego, ale czołowi operatorzy - Helios, Multikino i Cinema City - z tego nie skorzystali, tłumacząc, że dano za mało czasu na przygotowanie obiektów i repertuaru. W drugiej połowie marca w związku z kolejną falą epidemii wszystkie kina znów zamknięto.
W konsekwencji Helios w pierwszym kwartale br. osiągnął zerowe przychody, wobec 93,8 mln zł rok wcześniej. Cała grupa kapitałowa Agora zanotowała w zeszłym kwartale spadek przychodów rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł i wzrost straty netto z 47,1 do 59,4 mln zł.
Tomasz Jagiełło ocenił, że obowiązujący obecnie limit miejsc na sali utrudni głównie sprzedaż w weekendy.
"Jeżeli chodzi o 50-proc. limit miejsc to utrudnia to funkcjonowanie w tzw. prime time, czyli w weekendy. Nie przeceniałbym jednak tego limitu. Nawet w najlepszych okresach średnia zajętość foteli w kinach sięga 15 proc. Musimy po prostu mądrzej układać repertuar" - powiedział.
Grupa liczy, że restrykcje z czasem zostaną zmniejszone. Ma nadzieję, że na jesieni kina będą mogły sprzedawać wszystkie miejsca na salach.
Jagiełło spodziewa się, że sprzedaż barowa w kinach może zostać odblokowana w kolejnym rządowym rozporządzeniu znoszącym pandemiczne restrykcje. Obecne rozporządzenie, które zakazuje konsumpcji w kinach, obowiązuje do 5 czerwca.
- Za tydzień odmrażana będzie konsumpcja w zamkniętych pomieszczeniach gastronomicznych i tutaj jesteśmy skonfundowani (brakiem konsumpcji w kinach - PAP) - powiedział członek zarządu Agory. - Mamy nadzieję, że jest to błąd, który będzie skorygowany w kolejnym rozporządzeniu - dodał.
W zeszłym kwartale segment filmowo-książkowy Agory, za wyniki którego odpowiada głównie działalności kinowa, poniósł stratę EBITDA w wysokości 6,2 mln zł wobec 35 mln zł zysku rok wcześniej.
W drugiej połowie grudnia ub.r. Helios podpisał dwie umowy: na 20 mln zł kredytu w rachunku bieżącym z BNP Paribas Bank Polska i 20 mln zł kredytu rewolwingowego z Santander Bank Polska. Natomiast we wrześniu zawarł umowy z Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska, od każdego uzyskał po 20 mln zł kredytu rewolwingowego.
W ub.r. przychody kin Helios ze sprzedaży biletów poszły w dół o 67,2 proc. do 84,6 mln zł, ze sprzedaży przekąsek i napojów - o 66,5 proc. do 37,2 mln zł, a z reklam - o 69,4 proc. do 10,9 mln zł. Cały segment kinowo-książkowy Agory, obejmujący też m.in. Wydawnictwo Agora i sieć Pasibus, zanotował spadek wyniku operacyjnego z 43 mln zł zysku do 88,3 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Helios liczy na 40-50 proc. widzów sprzed epidemii, przedsprzedaż 10 razy wyższa niż przed rokiem
Tylko zakopać :)