HBO Max szykuje darmową wersję z reklamami. Sonduje zainteresowanie marek
Prowadzony przez WarnerMedia i funkcjonujący na razie w USA serwis VoD HBO Max zamierza uruchomić darmową wersję związaną z wyświetlaniem reklam. Obecnie trwa sondaż rynku, który ma odpowiedzieć na pytanie czy marki są zainteresowane takim rozwiązaniem. W założeniach reklamy mają być wyświetlane przez 4 minuty na godzinę w wypadku seriali i 2 minuty przy filmach pełnometrażowych.
Bezpośrednim właścicielem HBO Max jest koncern WarnerMedia, który z kolei należy do holdingu AT&T. Serwis wystartował 27 maja 2020 r., na razie jest dostępny jedynie w Stanach Zjednoczonych.
Miesięczny abonament w HBO Max kosztuje 14,99 dol. Obecni subskrybenci HBO w USA otrzymują darmowy dostęp do serwisu w ramach tej subskrypcji. W momencie startu HBO Max zaoferował amerykańskim odbiorcom w sumie ponad 10 tys. godzin rozrywki oraz 1,8 tys. filmów i seriali. Zgodnie z zapowiedzią na platformie są ekskluzywne treści produkowane m.in. przez stację HBO, a także seriale i filmy do których WarnerMedia posiada obecnie prawa. Są tam m.in. tytuły od Warner Bros., New Line, The CW, TNT czy Cartoon Network.
W ciągu pierwszego miesiąca od swojej premiery HBO Max przyciągnął do siebie 4,1 mln subskrybentów. Jak podano całkowita liczba użytkowników HBO i HBO Max wynosiła pod koniec lipca br. w USA 36,3 mln, gdyż serwis jest dostępny także na platformie HBO.
Czytaj także: Serwisy SVoD w dobrej formie. 28 procent użytkowników więcej w 2019 roku
Darmowa wersja z reklamami
Na razie nie wiadomo kiedy dostępność HBO Max zostanie rozszerzona na inne rynki niż USA. Tymczasem opierając się na własnych źródłach serwis Digiday poinformował, że HBO Max przymierza się do uruchomienia nowej wersji tej platformy.
Zgodnie z doniesieniami pod koniec drugiego kwartału 2021 r. w ofercie w Stanach Zjednoczonych pojawi się darmowy dostęp do HBO Max, który ma się wiązać z koniecznością oglądania reklam przez użytkowników.
Źródła donoszą, że obecnie WarnerMedia prowadzi z wybranymi markami konsultacje, która mają wysondować ich zainteresowanie planowaną ofertą.
Projekt zakłada, że reklamy w darmowej wersji HBO Max będą nadawane przez 4 minuty w wypadku seriali oraz w czasie 2 minut podczas emisji filmów długometrażowych.
Zakładany wskaźnik CPM (opłata za tysiąc wyświetleń reklamy) będzie wynosił ok. 80 dol., co ma stanowić dla reklamodawców interesującą ofertę. Do współpracy z HBO Max w wersji darmowej mają zostać zaproszone jedynie te marki, które zadeklarują wydatki reklamowe na poziomie 250 tys. dol. w ciągu jednego kwartału.
W rozmowach z Digiday przedstawiciele reklamodawców zaznaczają, że rozmowy z HBO Max są obecnie na wczesnym etapie, a wiele szczegółów dotyczących ewentualnego partnerstwa pozostaje nieznanych. W związku z tym trudno wyrokować jaki kształt będą miały ostateczne umowy reklamowe.
Czytaj także: WarnerMedia zwalnia część kierownictwa i stawia na HBO Max
Dołącz do dyskusji: HBO Max szykuje darmową wersję z reklamami. Sonduje zainteresowanie marek