4 mln Polaków na Robloksie. Twitch przed Coin Master (top10 platform gamingowych)
Wśród platform gamingowych liderem w polskim internecie jest Roblox, wyraźnie wyprzedzając Twitcha. Z gier mobilnych najpopularniejsze są Coin Master i Words of Wonders, a z witryn opisujących rynek gamingowy - Gry-online.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Robloksa odwiedziło 4,03 mln polskich internautów, spędzając średnio po 9 godzin, 10 minut i 38 sekund. Zasięg platformy wyniósł 13,65 proc. Z kolei Twitch przyciągnął 2,31 mln polskich użytkowników (co dało 7,82 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 15 minut i 41 sekund.
Po kilka godzin spędzali też internauci w najpopularniejszych grach mobilnych. Coin Master zanotował 2,19 mln użytkowników, 7,4 proc. zasięgu oraz 7 godzin, 21 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania, Words of Wonders - 1,72 mln odwiedzających, 5,83 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 40 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu, Brawl Stars - 1,58 mln internautów, 5,36 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 43 minuty i 57 sekund średniego czasu, a Toca Life World - 1,53 mln użytkowników, 5,17 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 38 minut i 42 sekundy średniego czasu. Na nieco krócej przyciągała gra Stumble Guys - 1,54 mln internautów (5,2 proc.) spędziło w niej przeciętnie po godzinę, 16 minut i 42 sekundy.
Z kolei platformę e-commerce z grami Steam odwiedziło 1,62 mln polskich użytkowników (5,48 proc.), z których każdy spędził na niej średnio 5 minut i 29 sekund.
W rankingu są też dwie witryny z treściami dziennikarskimi o grach wideo. Gry-online.pl zanotowały 1,78 mln odwiedzających, 6,04 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Gram.pl - 1,39 mln użytkowników, 4,72 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 3 sekundy średniego czasu.
Roblox zyskuje użytkowników
Miesiąc do miesiąca Roblox zyskał 72,9 tys. użytkowników (to 1,8 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się aż o 3 godziny, 2 minuty i 49 sekund, czyli 49,7 proc. Wzrosty w obu statystykach osiągnęła też aplikacja Brawl Stars - o 32,9 tys. internautów (2,1 proc.) oraz 7 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,5 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast na Twitch przy wzroście liczby odwiedzających o 435,6 tys. (23,2 proc.) średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 47 minut i 31 sekund (19,5 proc.). W Words of Wonders liczba użytkowników zwiększyła się o 122,8 tys. (7,7 proc.), a w Toca Life World - o 102,4 tys. (7,2 proc.). Przy czym w pierwszej grze przeciętny czas korzystania zmalał o 11 minut i 6 sekund (2,7 proc.), a w drugiej - o 27 minut i 18 sekund (14,7 proc.).
Dwie gry mobilne zanotowały spadku w obu rubrykach. Coin Master stracił 231,2 tys. użytkowników (9,6 proc.) oraz 36 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania (19,5 proc.), a Stumble Guys - 357,4 tys. odwiedzających (18,9 proc.) oraz 10 minut i 24 sekundy średniego czasu (11,9 proc.). Natomiast na Steamie liczba internautów zmniejszyła się o 64,3 tys. (3,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego o 9 sekund (2,7 proc.).
Gry-online.pl straciły 193,3 tys. użytkowników (9,8 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 54 sekundy (65,1 proc.). Z kolei na Gram.pl liczba odwiedzających podskoczyła o 550,6 tys. (65,3 proc.), a przeciętny czas korzystania zmalał o sekundę (0,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: 4 mln Polaków na Robloksie. Twitch przed Coin Master (top10 platform gamingowych)