Grupa TVN: 20 proc. więcej z internetu, Zumi rośnie szybciej niż Onet
W II kwartale br. przychody Grupy TVN z segmentu internetowego wyniosły 72 mln zł, czyli o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. O wiele mocniej niż wpływy Onetu wzrosły przychody Zumi i pozostałych serwisów firmy.
Przychody Grupy TVN z segmentu internetowego były w II kwartale br. o 12 mln zł większe niż rok wcześniej. Z kolei same przychody gotówkowe wzrosły rok do roku o 11 mln zł, czyli o 21 proc. „Tak dobre wyniki sprzedaży były przede wszystkim efektem przyciągnięcia większych budżetów reklamowych od istniejących klientów oraz zwiększenia bazy klientów o nowe podmioty, które przenosząc swoje wydatki marketingowe z mediów tradycyjnych, wybierają Onet jako ich internetową platformę reklamową” - brzmi uzasadnienie firmy.
Przy czym przychody samego Onetu zwiększyły się w II kwartale o 8 mln zł, czyli o 15 proc., w skali roku, podczas gdy pozostałe serwisy internetowe Grupy TVN - przede wszystkim Zumi.pl - zanotowały wpływy wyższe niż rok wcześniej o 4 mln zł, czyli aż o 47 proc..
EBITDA segmentu online wyniosła 27 mln zł. Oznacza wzrost w skali roku o 4 mln zł, czyli 19 proc. Natomiast marża EBITDA utrzymała się na poziomie sprzed roku - 37 proc. Grupa TVN wyjaśnia, że wraz ze wzrostem przychodów zwiększyły się koszty wynikające z zakupu treści i zatrudnienia pracowników.
Onet samodzielnie osiągnął rentowność EBITDA na poziomie 39 proc., czyli o 5 punktów proc. niższą niż w II kwartale ub.r. Natomiast EBITDA gotówkowa portalu wzrosła o 3 mln zł, do poziomu 25 mln zł, osiągając marżę w wysokości 46 proc.
Dołącz do dyskusji: Grupa TVN: 20 proc. więcej z internetu, Zumi rośnie szybciej niż Onet