Grupa Onet-RASP przed Wirtualną Polską. Interia.pl z większą przewagą nad Gazeta.pl (wyniki z lipca)
Strony Grupa Onet-RASP niezmiennie mają nieco więcej użytkowników i mniej odsłon od serwisów Grupy Wirtualna Polska, natomiast zdecydowanie na czele w obu ujęciach są Grupa Gazeta.pl i Facebook. W skali miesiąca wzrosła przewaga zasięgowa Grupy Interia.pl nad Grupą Gazeta.pl - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W lipcu br. strony Grupy Google zanotowały w naszym kraju 24,31 mln realnych użytkowników (czyli 96,4 proc. wszystkich polskich internautów) i 7,48 mln odsłon - wynika z badania Gemius/PBI. Facebook przy 2,74 mln polskich użytkowników (to o 10,8 pkt proc. niższy zasięg) miał o 2,74 mld odsłon mniej (to -36,6 proc.).
Wśród polskich wydawców na czele są niezmiennie Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska. Strony pierwszej miały 19,49 mln użytkowników, o 162,5 tys. więcej niż witryny Grupy WP, oraz 2,74 mld odsłon, o 262,6 mln mniej od konkurenta.
Serwisy Grupy Interia.pl zanotowały 16,05 mln użytkowników, o 362,1 tys. więcej niż witryny Grupy Gazeta.pl. W skali miesiąca mocno wzrosła przewaga zasięgowa pierwszego wydawcy nad drugim: z 0,2 pkt proc. do 1,5 pkt proc.
Sam serwis Google.pl miał w zeszłym miesiącu 23,96 mln polskich użytkowników i 6,5 mln odsłon, o 2,4 mln użytkowników i 1,76 mld odsłon więcej od Facebooka.
Onet.pl przy 2,68 mln użytkowników więcej od WP.pl miał jedynie 53 mln odsłon więcej.
Na komputerach strony Google’a zanotowały w lipcu 22,07 mln użytkowników i 4,92 mld odsłon, a ich zasięg zmalał w skali miesiąca z 89,3 proc. do 87,6 proc. Natomiast Facebook osiągnął wzrost zasięgu o 0,3 pkt proc., mimo minimalnych spadków liczby użytkowników (z 18,76 mln do 18,61 mln) i odsłon (z 2,39 mld do 2,37 mld).
Grupa Wirtualna Polska miała zarówno więcej użytkowników od Grupy Onet-RASP (16,56 mln wobec 16,08 mln), jak i odsłon (2,16 mld wobec 1,88 mld).
1 2
Dołącz do dyskusji: Grupa Onet-RASP przed Wirtualną Polską. Interia.pl z większą przewagą nad Gazeta.pl (wyniki z lipca)
Tymczasem jak popatrzymy na core, czyli po domenach (co jest prawdziwym dowodem na lojalność i wartość marki), to WP to jakieś ogórki. Przypomnę - 16,6mln Onet i 13,9 Wp.