Grupa Empik Media & Fashion otworzy 95 punktów sprzedaży do końca roku
Grupa NFI Empik Media & Fashion otworzyła w I kw. br. 9 punktów sprzedaży, a zamknęła 3, co oznacza, że jej sieć liczyła (na koniec marca br.) 731 punktów. Do końca tego roku Grupa zamierza otworzyć jeszcze 95 nowych punktów, podała spółka w komunikacie.
"W pierwszym kwartale 2011 r. Grupa EMF otworzyła 9 punktów sprzedaży, a zamknęła 3. Na koniec marca 2011 r. sieć sprzedaży liczyła 731 punktów o łącznej powierzchni netto 306 656 m. kw. Do końca 2011 r. Grupa zamierza otworzyć jeszcze 95 nowych punktów" - głosi komunikat.
W I kw. przychody grupy wzrosły o 5,1% r/r do 630,2 mln zł, zaś marża brutto - o 9,0% r/r do
Przychody Grupy wyniosły 630,2 mln zł i wzrosły w ujęciu rok do rok o 5,1%, co spółka przypisuje efektowi konsolidacji obrotów sklepów otwartych na przestrzeni ostatnich czterech kwartałów.
"W pierwszym kwartale 2011 r. przychody netto ze sprzedaży na porównywalnej grupie sklepów (LTL) zmniejszyły się jednak w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 5,9%, z powodu niejasnych przepisów wprowadzających podatek VAT na książki (Empik), przesunięcia Świąt Wielkanocnych o miesiąc w stosunku do roku 2010 oraz słabszej sprzedaży mody w Rosji" - czytamy dalej.
Strata netto grupy wzrosła do 10,19 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2011 roku wobec 7,10 mln zł straty rok wcześniej.
"Strata netto jest większa od ubiegłorocznej ze względu na wyższą amortyzację wynikającą z nakładów inwestycyjnych poniesionych na budowę nowych sklepów i infrastrukturę logistyczną oraz wyższe koszty finansowe związane ze zwiększeniem długu netto w rezultacie inwestycji w nowe sklepy oraz ich zatowarowanie, wypłaty dywidendy oraz nabycia części udziałów mniejszościowych w Maratexie" - tłumaczy firma.
Dołącz do dyskusji: Grupa Empik Media & Fashion otworzy 95 punktów sprzedaży do końca roku