Grupa CCC inwestuje w firmę z technologią do ekspresowych dostaw e-zakupów
Grupa CCC zostanie mniejszościowym udziałowcem firmy technologicznej Xpress Delivery rozwijającej ekspresowe dostawy. Współpracuje z nią od 9 miesięcy przy swojej usłudze CCC Express.
- Od dziewięciu miesięcy wspólnie z Xpress Delivery z sukcesem rozwijamy usługę CCC Express, która spotkała się z zainteresowaniem klientów. Widzimy w rynku ekspresowych dostaw, duży potencjał. Stając się udziałowcem Xpress Delivery będziemy mogli jeszcze bardziej zacieśnić naszą współprace, poprzez udostępnienie usługi na rynkach zagranicznych oraz w nowych kanałach sprzedaży - uzasadnia Karol Półtorak, wiceprezes Grupy CCC ds. strategii i rozwoju.
- Współpraca ta wpisuje się w nasze cele strategiczne rozwijania unikalnego ekosystemu handlu poprzez budowanie doświadczenia i wygody dla klientów. Dzięki niej, dziś w naszym portfolio znajduje się usługa, która jest kolejnym przełomem w zakresie obsługi konsumenta - dodaje.
Nie podano, jaką konkretnie część udziałów Xpress Delivery przejmie Grupa CCC.
- Jesteśmy dumni, że już po kilku miesiącach od wdrożenia klient inwestuje w naszą spółkę. Jest to najlepszy dowód potwierdzający kierunek i jakość oferowanych przez nas usług - mówi Dariusz Piotrowski, CEO i współzałożyciel Xpress Delivery.
Ekspresowe dostawy także na eobuwie.pl i Modivo
Usługa CCC Express została wprowadzona w listopadzie ub.r. Aby z niej skorzystać, wystarczy podczas zakupów w sklepach internetowych sieci wybrać opcję „dostawa tego samego dnia”. Wtedy też kurier dostarczy produkty do klienta nawet w 90 minut od momentu złożenia zamówienia. Przesyłki są realizowane bezpośrednio ze sklepów stacjonarnych.
Grupa CCC podkreśla, że ze względu na duże zainteresowanie kupujących usługą CCC Express, stopniowo wprowadza ją w kolejnych miejscowościach. Obecnie jest dostępna w 37 miastach w Polsce. Natomiast od września będą z niej mogli korzystać klienci eobuwie.pl w największych aglomeracjach w kraju oraz w czeskiej Pradze.
- Dostawy ekspresowe bezpośrednio ze sklepów dopełniają nasz model omnichannel. Widzimy duże zainteresowanie tą usługą, dlatego sukcesywnie wprowadzamy ją w nowych lokalizacjach. Co więcej, na bazie doświadczeń CCC, wdrażamy tę funkcjonalność także dla klientów eobuwie.pl, a w szerszej perspektywie czasowej udostępnimy ją również dla konsumentów Modivo - zapowiada Konrad Jezierski, dyrektor ds. rozwoju omnichannel w Grupie CCC.
Według szacunkowych danych w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22, czyli w okresie maj - lipiec, Grupa CCC zanotowała 2,036 mld zł przychodów i 250 mln zł EBITDA (wg MSSF16).
Dołącz do dyskusji: Grupa CCC inwestuje w firmę z technologią do ekspresowych dostaw e-zakupów