Gremi Media ze spadkiem wpływów i mniejszą stratą netto dzięki redukcji kosztów
W trzecim kwartale br. Gremi Media (m.in. wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) zanotował spadek wpływów ze sprzedaży o 3,7 proc. do 23,54 mln zł oraz 702 tys. zł straty netto (wobec 2,1 mln zł straty rok wcześniej). W trzech kwartałach br. firma miała 411 tys. zł zysku netto.
W trzech kwartałach br. Gremi Media osiągnęła 76,74 mln zł przychodów sprzedażowych, o 1,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto firmy zwiększył się z 4 do 411 tys. zł.
Zysk EBITDA spółki w trzech kwartałach br. wyniósł 3,71 mln zł (po wzroście z 3,61 mln zł w skali roku), a w samym trzecim kwartale br. - 722 tys. zł (wobec 1,13 mln zł straty rok wcześniej).
- Poprawa wyników została osiągnięta dzięki redukcji kosztów w ramach kontynuacji procesów restrukturyzacyjnych oraz modyfikacji strategii sprzedaży, które dokonały się w grupie kapitałowej w latach 2016-2017 - komentuje firma w raporcie finansowym.
Gremi Media wydaje dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet” (i ich serwisy internetowe) oraz miesięcznik „Uważam Rze Historia”, a także realizuje inne projekty wydawnicze oraz działa w kilku innych segmentach (przede wszystkim eventów biznesowych i public relations). Do grupy kapitałowej należy też kilka mniejszych spółek, a także większościowe udziały w spółkach E-Kiosk i ComPress oraz mniejszościowe w MMConferences.
W zeszłym tygodniu Gremi Media zadebiutowała na rynku giełdowym NewConnect. Firmę wyceniono na 251 mln zł, w sierpniu br. 14,6 proc. jej akcji kupiło kilku inwestorów, m.in. spółka głównego akcjonariusza Ruchu, płacąc za to 36,66 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem Gremi Media (ma 84,5 proc. jej akcji) jest grupa KCI kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza, przewodniczącego rady nadzorczej Gremi Media.
Dołącz do dyskusji: Gremi Media ze spadkiem wpływów i mniejszą stratą netto dzięki redukcji kosztów