SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Grazia” z dwutygodnika zmienia się w miesięcznik luksusowy

Wydawnictwo Bauer zdecydowało o zmianie cyklu wydawniczego magazynu „Grazia”. Z dwutygodnika people stanie się on od maja br. miesięcznikiem z segmentu luksusowego. Pismo zyska więcej stron i odświeżona zostanie jego zawartość.

- Zmiana częstotliwości jest naturalną konsekwencją modyfikacji wprowadzonych w tym tytule we wrześniu ubiegłego roku. „Grazia” poszerzyła wtedy swoją formułę o szereg nowych elementów, łącząc treści magazynu luksusowego z elementami charakterystycznymi dla segmentu people. Pozytywne przyjęcie nowej formuły skłoniło wydawcę do zmiany częstotliwości na typową dla magazynów z segmentu luksusowego - podaje Bauer w komunikacie przesłanym dla Wirtualnemedia.pl.

Z danych ZKDP wynika, że w 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Grazii” wyniosła 85 048 egz. i była aż o 38,87 proc. niższa niż rok wcześniej. Tytuł ten zanotował największy spadek w  segmencie people i znalazł się w nim na ostatnim miejscu (więcej na ten temat). W styczniu 2015 roku „Grazia” sprzedawała już tylko 64 056 egz., notując spadek o 37,49 proc. (poznaj szczegóły). Faktem jest jednak, że magazyn ten jako ostatni w segmencie people wszedł na rynek - pierwszy jego numer ukazał się pod koniec listopada 2012 roku.

Czy spadająca sprzedaż była powodem zmiany cyklu wydawniczego „Grazii”? - To zaplanowane działanie - ucina Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Pierwszy numer pisma „Grazia” w formule miesięcznika luksusowego ukaże się 14 maja br. Nowością w tytule będą przekrojowe materiały o najciekawszych postaciach ze świata kultury i show-biznesu. W części lifestylowej zwiększona zostanie liczba kolumn poświęconych modzie, urodzie, zdrowiu oraz kuchni.

Objętość „Grazii” zwiększy się ze 100 do 164 stron, a pierwsze wydanie miesięcznika ukaże się w nakładzie 140 tys. egz. Wydawca nie podaje jak zmieni się cena „Grazii” - dotąd tytuł kosztował 2,99 zł. Dla porównania cena dwóch pozostałych miesięczników luksusowych Bauera - „Twojego Stylu” i „Pani” to 7,99 zł.

Zmianie cyklu wydawczego magazynu towarzyszyć będzie kampania w telewizji (TVP1, TVP2, TVN, Polsat, kanały tematyczne) oraz w tytułach Wydawnictwa Bauer. Za kreację odpowiada Digit Art,  media zakupił MEC.

„Grazia” wydawana jest przez Wydawnictwo Bauer na licencji włoskiego wydawnictwa Arnoldo Mondadori Editore.

Po zmianach w „Grazii” w portfolio Bauera pozostanie jeden tytuł people - dwutygodnik „Show”.

Dołącz do dyskusji: „Grazia” z dwutygodnika zmienia się w miesięcznik luksusowy

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Luksusowe pismo dla absolwentek szkół zawodowych i bezrobotnych z małych miast? Ciekawe. Ja bym to raczej nazwał próba ratowania tytułu za wszelką cenę.
0 0
odpowiedź
User
k
Oby tylko zostały felietony Pauliny Młynarskiej. Są naprawdę dobre.
0 0
odpowiedź
User
Finder
Za 3 miesiące będzie kwartalnik a za pół roku śladu po nich nie będzie. I żadna strata.
0 0
odpowiedź