„Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii w I półroczu 2016. „Wprost” z największym spadkiem
Wśród tygodników opinii w I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
W segmencie tygodników opinii najchętniej kupowany jest niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu 2016 roku wyniosła 131 852 egz. Było to o 4,06 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 1,05 proc. do 119 881 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. wyniosła 113 939 egz., po wzroście o 2,46 proc.
Oczko niżej znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 463 egz., po spadku o 1,26 proc.
Największym wzrostem, wynoszącym 8,73 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 440 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w I półroczu br. wyniósł zaledwie 26 124 egz., czyli mniej aż o 40,62 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
I półrocze |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
192 740 |
131 852 |
131 852 |
206 201 |
137 428 |
137 428 |
-4,06% |
Polityka |
169 963 |
119 915 |
119 881 |
173 858 |
118 651 |
118 636 |
1,05% |
Newsweek Polska |
181 935 |
114 040 |
113 939 |
170 408 |
111 303 |
111 205 |
2,46% |
W Sieci |
149 356 |
74 463 |
74 463 |
151 302 |
75 417 |
75 416 |
-1,26% |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 259 |
65 277 |
56 352 |
122 397 |
61 670 |
52 745 |
6,84% |
Gazeta Polska |
99 362 |
38 265 |
37 950 |
106 479 |
37 540 |
37 092 |
2,31% |
Wprost |
93 329 |
94 666 |
26 124 |
119 381 |
112 804 |
43 992 |
-40,62% |
Tygodnik Powszechny |
40 137 |
20 654 |
20 440 |
39 288 |
19 240 |
18 798 |
8,73% |
Przegląd |
51 000 |
16 721 |
16 721 |
51 000 |
17 191 |
17 191 |
-2,73% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
457 050 |
282 383 |
282 383 |
466 995 |
290 764 |
290 764 |
-2,88% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii w I półroczu 2016. „Wprost” z największym spadkiem
RIP - Dlaczego, Machina, Film, a teraz takie wyniki Wprost
mi tam nie żal, wręcz przeciwnie:-)