Google traci na globalnym rynku wyszukiwarek, w górę Baidu
Wartość globalnego rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach sięgnęła w II kwartale bieżącego roku 6,2 miliarda dolarów.
To o 2,7 proc. więcej w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2010 roku - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Lider rynku jakim jest Google zanotował w tym samym czasie niewielki wzrost przychodu z reklam w swojej wyszukiwarce, ale jego udział w globalnym rynku zmniejszył się o 1,4 pkt. proc. - z 71,1 do 69,7 proc.
Tymczasem na problemach giganta z Mountain View w Chinach zyskała dominująca w Państwie Środka wyszukiwarka Baidu. Zanotowała ona 76-proc. wzrost przychodu w ujęciu rocznym i 49-proc. wzrost w ujęciu kwartalnym, a jej udział w światowym rynku zwiększył się z 3,2 do 4,6 proc.
Tym samym Baidu wyprzedziła Yahoo Japan i zblizyła się do firm Yahoo i Microsoft, które znajdują się za Google.
"Wzrost przychodu Google ciągle zwalnia. Zachodni rynek wyszukiwarek osiąga dojrzałość, a Google ma problemy ze zdobywaniem udziału na szybko rozwijających się rynkach azjatyckich. Coraz ważniejsze dla Google będzie znalezienie nowych źródeł przychodu, które zrównoważą wolniejszy wzrost firmowej wyszukiwarki" - stwierdził Martin Olausson, dyrektor w Strategy Analytics.
Globalny rynek wyszukiwarek
udz. w ryn. pod wzgl. przychodu |
II kw. 2010 |
I kw. 2010 |
zmiana |
Google |
69.7% |
71.1% |
-1.4% |
Yahoo |
5.4% |
5.7% |
-0.3% |
Microsoft (Bing) |
4.8% |
4.7% |
0.1% |
Baidu |
4.6% |
3.2% |
1.4% |
Yahoo Japan (wstępne dane) |
4.4% |
4.3% |
0.1% |
Pozostałe |
11.1% |
11.0% |
0.1% |
Dołącz do dyskusji: Google traci na globalnym rynku wyszukiwarek, w górę Baidu