Google największym koncernem medialnym, najwięcej zyskał Facebook (Top 30)
Koncern Google jest obecnie największym graczem medialnym, a jego wartość na tym rynku przewyższa łączny wynik najważniejszych konkurentów: Disneya i Comcasta. Najszybciej rozwijającym się właścicielem mediów jest Facebook - wynika z rankingu ZenithOptimedia.
W raporcie „Top Thirty Global Media Owners” przygotowywanym cyklicznie od 2007 r. brane są pod uwagę firmy, które czerpią przychody z działalności wspierającej rynek reklamowy - transmisji telewizyjnych, publikowania gazet i czasopism, wyszukiwarek internetowych czy serwisów społecznościowych.
W najnowszym rankingu na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się koncern Google. Według kryteriów przyjętych przez ZenithOptimedia jego wartość o 138 proc. przewyższa drugi w zestawieniu koncern Walt Disney Company. To oznacza wzrost w porównaniu z ub.r., w którym przy zachowaniu tej samej kolejności na czele listy wskaźnik wynosił 115 proc. Okazuje się też, że jako właściciel medialny Google jest obecnie większy niż Disney i Comcast (numer 3 na liście) razem wzięte.
W komunikacie autorzy rankingu wskazują, że wysoka pozycja Google jest między innymi rezultatem rosnącej sprzedaży smartfonów i tabletów, co czyni z mobilnej wersji wyszukiwarki atrakcyjny obszar dla reklamodawców.
ZenithOptimedia zwraca też uwagę na firmy, które wykazały się w ostatnim roku najbardziej dynamicznym wzrostem jako gracze na rynku mediów. Pierwsze miejsce pod w tym względem przypadło Facebookowi ze wzrostem na poziomie 63 proc. w porównaniu z ub.r. Drugie miejsce zajęła chińska wyszukiwarka internetowa Baidu (43 proc.), która zyskała dzięki szybkiemu rozwojowi rynku reklamowego w tym kraju, zaś na trzeciej pozycji znalazł się Grupo Globo z Brazylii, którego wzrost oceniono na 15 proc.
W rankingu „Top Thirty Global Media Owners 2015” znalazło się pięć firm działających wyłącznie w segmencie internetu i nowych technologii: Google, Facebook, Baidu, Yahoo! i Microsoft. Łącznie wygenerowały one kwotę ponad 71 mld dol. na rynku medialnym, co stanowi obecnie 68 proc. globalnych cyfrowych przychodów reklamowych na świecie.
Dołącz do dyskusji: Google największym koncernem medialnym, najwięcej zyskał Facebook (Top 30)