SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GG rekordowo mało popularne. Tak jak NK.pl przegrywa z Facebookiem

Komunikator GG zanotował w ostatnich latach duży spadek popularności na komputerach. - Naszym bezpośrednim konkurentem stał się chat Facebooka, ale w mobile’u jesteśmy bezwzględnym liderem - komentuje Tomasz Jażdżyński, szef GG Network.

Od kiedy wiosną 2012 roku aplikacje w badaniu Megapanel PBI/Gemius zaczęły być mierzone w oparciu o nowe kryteria (dwa najważniejsze to liczba użytkowników i uruchomionych aplikacji), komunikator GG sukcesywnie traci na popularności.

Co prawda liczba jego użytkowników w ujęciu miesięcznym z ponad 5 mln wiosną 2012 roku urosła do ponad 6 mln na przełomie 2012 i 2013 roku (z rekordowymi 6,7 mln w grudniu 2012 roku), jednak tylko z kwietnia na maj ub.r. zmalała o 1,1 mln, a przez dalsze pół roku o kolejny milion. W efekcie w listopadzie ub.r. z GG korzystało już tylko 4,2 mln użytkowników, czyli jedna piąta polskich internautów, podczas gdy rok wcześniej było to ponad 30 proc. wszystkich użytkowników sieci.

Komunikator GG w 2012 roku

Megapanel PBI/Gemius - WIRTUALNEMEDIA.PL

 

real users

uruchomione aplikacje

średni czas uruchomienia na aplikację [godz:min:s]

zasięg

uruchomione aplikacje (%)

cookies ogółem

III 2012

5 821 038

10 123 899

54:26:23

30,03%

52,22%

14 121 532

IV 2012

5 649 229

10 008 157

48:20:42

29,00%

51,38%

13 040 039

V 2012

5 426 259

9 446 595

49:47:12

27,86%

48,50%

12 234 481

VI 2012

5 298 248

9 251 033

50:02:30

27,09%

47,30%

11 493 495

VII 2012

5 161 286

9 088 429

48:00:19

26,50%

46,66%

10 931 861

VIII 2012

5 749 634

9 774 335

62:42:54

29,57%

50,26%

10 367 256

IX 2012

5 587 381

9 529 096

59:24:24

28,75%

49,03%

9 922 243

X 2012

5 514 361

9 328 434

62:01:54

28,35%

47,96%

10 696 854

XI 2012

6 536 154

9 230 085

58:08:16

33,72%

47,61%

9 998 753

XII 2012

6 726 377

9 020 979

65:11:54

34,76%

46,62%

8 865 092

Komunikator GG w 2013 roku

Megapanel PBI/Gemius - WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2013

6 146 136

8 623 574

66:48:50

31,76%

44,56%

9 180 292

II 2013

6 193 832

8 545 271

60:31:18

31,50%

43,46%

8 240 259

III 2013

6 160 386

8 460 750

66:25:16

30,71%

42,18%

8 002 065

IV 2013

6 407 723

8 522 063

61:32:01

31,37%

41,73%

7 325 213

V 2013

5 292 024

7 937 120

64:08:12

25,85%

38,77%

6 771 555

VI 2013

5 385 779

7 790 010

57:08:15

26,52%

38,36%

6 125 664

VII 2013

5 252 052

7 794 049

56:59:22

25,42%

37,73%

5 812 127

VIII 2013

5 220 450

7 742 979

58:18:45

24,95%

37,00%

5 293 269

IX 2013

4 658 467

6 891 252

52:52:56

22,16%

32,79%

5 136 007

X 2013

4 487 954

6 498 540

52:10:03

21,22%

30,73%

4 881 612

XI 2013

4 241 068

6 264 048

58:15:14

20,05%

29,62%

4 569 181


Stałe spadki GG notowało pod względem liczby uruchomionych aplikacji (czyli liczby komputerów, na których chociaż raz w miesiącu uruchomiono komunikator) oraz liczby wygenerowanych plików cookies. Wiosną 2012 roku komunikator działał na ponad 10 mln komputerów, natomiast jesienią 2012 - już na milionie mniej. W maju ub.r. ta liczba spadła poniżej 8 mln, a w październiku - poniżej 7 mln, by w listopadzie wynieść 6,26 mln. Zasięg GG pod tym względem od marca 2012 do listopada 2013 zmalał o 38 proc. - z 52,2 do 29,6 proc.

Jeszcze mocniej zmniejszyła się liczba plików cookies generowanych przez komunikator - z 14,1 mln w marcu 2012 do 8 mln rok później (spadek o 43 proc.) i do zaledwie 4,57 mln w listopadzie ub.r. (to prawie trzy razy mniej niż w marcu 2012).

Dla porównania: liczba uruchomionych aplikacji Skype’a wzrosła z 8,31 mln w marcu 2012 roku do 9,51 mln w listopadzie ub.r. Skype tak jak większość zagranicznych aplikacji i serwisów nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ilu ma w Polsce użytkowników i ile plików cookies generuje.

Ostatnia zupełnie nowa wersja GG, oznaczona numerem 12, została udostępniona wiosną 2012 - opcje komunikacyjne połączono w niej m.in. z grami społecznościowymi, wirtualnym dyskiem, radiem Open.fm i pocztą e-mailową (więcej na ten temat). Przy czym z tej ostatniej usługi zrezygnowano wiosną ub.r. (więcej o tym). Jednocześnie w ub.r. pojawiały się nowe aplikacje GG na systemy mobilne.

Zdaniem Tomasza Jażdżyńskiego, szefa zarządzającej GG firmy GG Network, spadek popularności komunikatora wynika przede wszystkim ze wzrostu znaczenia wewnętrznego chatu działającego na Facebooku. - Stał się on bezpośrednim konkurentem GG, a wzrost jego popularności odbił się na korzystaniu z GG. Widać to szczególnie w przypadku aplikacji desktopowej (instalowanej na komputerach), której dane są widoczne w Megapanelu - stwierdza.

Jednocześnie Jażdżyński zauważa, że Megapanel nie mierzy korzystania z aplikacji na urządzeniach mobilnych, gdzie GG nadal ma silną pozycję. - Według naszej oceny wśród lokalnych usługodawców jesteśmy bezwzględnym liderem na rynku mobilnym. Każdego miesiąca GG jest uruchamiane na ponad milionie telefonów, z których przeważająca większość to tzw. smartfony - opisuje. - W ciągu minionych kilku lat wielu naszych użytkowników zdecydowało się na korzystanie wyłącznie z mobilnej wersji komunikatora, co również wpłynęło na widoczny w Megapanelu spadek korzystania z aplikacji desktopowej - dodaje.

Na kolejnej podstronie zastanawiamy się z ekspertami, czy GG może powtórzyć los NK.pl

Dołącz do dyskusji: GG rekordowo mało popularne. Tak jak NK.pl przegrywa z Facebookiem

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olek
Czy redakcja Wirtualnych Mediow moglaby publikowac wykresy zamiast tabelek?
Na wykresach lepiej widac trendy.
0 0
odpowiedź
User
tak jest
traca bo poszli ta sama droga co winamp i nero...
1 0
odpowiedź
User
The One
szczerze mówiąc, coś mi, w tym co Pan Jażdzyński mówi, nie pasuje.Ostatnio zalogowałem się na webowe gg, gdzie z listy około 200 kontaktów aktywnych było może z 5. Jeśli tak mało ludzi korzysta ze stacjonarnego, to pewnie z nie więcej niż połowa korzysta z mobilnego GG. Ile to może byc? 1mln? To byłby mega-dobry wynik, biorąc pod uwagę, że aplikacje mobilne GG były (nie wiem czy są nadal) ekstremalnie toporne i niestabilne.
Facebook, z którego w mojej ocenie (patrzac po tym, ile osob korzysta z FB Messengera na mobile) w wersji mobilnej korzysta moze nawet połowa użytkowników (pewnie sa jakies precyzyjne dane), co oznacza ze maja 5+ mln userów. Nawet niech mają połowe z tego, to jest to i tak 2 razy więcej niż GG. Przynajmniej według moich prostych kalkulacji.

Co do GG, to szkoda - Allegro dało rade, portale dały rade, wiele innych serwisów dało rade i stawiło czoła globalnym graczom. Niestety NK jak i GG to klasyczny przykład schrzanienia potencjału i handicapu, jaki mieli na polskim rynku. Nie dodaje to chwały ani zarządzającym NK, ani GG. Szkoda, bo jestem fanem polskiego biznesu i produktów, ale tu zwyczajnie odpuścili. Zabrakło śmiałych decyzji, agresywnego rozwoju, ciekawych pomysłów. Ktoś może powiedzieć, że z FB cieżko wygrać - udało się w Rosji z odnoklasnikami, udało sie w Chinach z Tencentem, pewnie też udało się w wielu innych miejscach.

0 0
odpowiedź