Getty Images inwestuje 16 mln dolarów w Promo.com. Będą nowe treści wideo i narzędzia dla użytkowników
Agencja fotograficzna Getty Images zainwestowała 16 mld dolarów w akcje serii B firmy Promo.com zajmującej się dostarczaniem firmom treści wideo. Dzięki inwestycji Promo.com planuje dostarczać odbiorcom nowy rodzaj materiałów oraz zaoferować użytkownikom dodatkowe narzędzia, a także przeprowadzić rekrutację pracowników.
Funkcjonująca na rynku od 1995 r. agencja Getty Images jest jednym z najbardziej znanych źródeł treści wizualnych na świecie, z ponad 415 mln zasobów, w tym m.in. zdjęć, filmów i muzyką dostępnych za pośrednictwem dedykowanych witryn. Strona Getty Images obsługuje klientów biznesowych, z branży kreatywnej i medialnej w prawie każdym kraju na świecie. Getty Images współpracuje z ponad 340 tys. współautorów i setkami partnerów graficznych, aby zapewnić relacje z ponad 160 tys. wydarzeń informacyjnych, sportowych i rozrywkowych każdego roku.
Czytaj także: Po ugodzie z Getty Images z wyszukiwarki Google znika przycisk Pokaż obraz
Z kolei Promo.com to platforma do tworzenia wideo dla firm oferująca klientom pobieranie materiałów filmowych i filmów premium z dożywotnią licencją. Obsługuje ponad 2,5 mln firm w 209 krajach. Jest to także partner marketingowy Getty Images, iStock, Facebooka, Instagrama oraz YouTube Video Creative.
16 mln dolarów na rozwój
Teraz poinformowano, że Getty Images zainwestowała 16 mln dol. w akcje serii B opierając się na istniejącym partnerstwie strategicznym z Promo.com. Inwestycja obejmuje również finansowanie dłużne z Mizrahi Tefahot Bank (UMTB-Tech). W transakcje zaangażowany był także dotychczasowy inwestor Benson Oak.
Transakcja ma wspierać rozwój Promo.com. Zgodnie z zapowiedzią firma wykorzysta wsparcie finansowe, aby przyśpieszyć swoją globalną ekspansję oraz rozwinąć nowe narzędzia do tworzenia treści i analizy danych, także w środowisku mobilnym. Szersze, strategiczne partnerstwo między firmami ma stwarzać 2,5 mln klientów biznesowym Promo.com dostęp do ponad 100 mln klipów wideo i obrazów, na bazie których mogą oni tworzyć unikalne treści cyfrowe.
Promo.com planuje także zwiększenie swoich działań wizerunkowych oraz rekrutacyjnych w Polsce, aby wzmocnić swoją obecność na rynku pracy w obszarze technologii. Już teraz firma poszukuje specjalistów i ekspertów IT, którzy chcą mieć wpływ zarówno na rozwój samej platformy, jak i nowych produktów dla klientów na całym świecie.
W wyniku transakcji, Promo.com zyskuje kolejnego akcjonariusza. Dotychczasowym był Benson Oak – fundusz venture specjalizujący się w e-commerce oraz w tzw. „Ekonomii Pasji”. W rozwój Promo.com dotychczas zainwestował on 12 mln dolarów.
Czytaj także: Troje polskich fotografów nagrodzonych w World Press Photo 2021
- Uruchomiliśmy Promo.com, aby pomóc firmom rozwijać się w Internecie, udostępniając jakościowe treści i narzędzia marketingowe w przystępnej cenie - zaznacza w komunikacie Tom More, CEO Promo.com. - Ta nowa faza naszego partnerstwa pozwoli naszej społeczności użytkowników promować się w jeszcze bardziej kreatywny sposób, wykorzystując możliwości i szeroki zakres treści Getty Images i iStock. Z niecierpliwością czekam na efekty tego, co zrobią nasi klienci z dodaną treścią, którą teraz mają na wyciągnięcie ręki, jak i nowymi narzędziami do tworzenia, o które uzupełnimy naszą platformę.
Z kolei Craig Peters, CEO Getty Images dodaje: - Wideo staje się coraz istotniejsze dla firmy właściwie każdej wielkości, a zespół Promo.com umożliwia małym firmom łatwe tworzenie filmów, które wspierają ich rozwój. Ułatwienie komunikacji wizualnej jest wspólnym celem, dlatego cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę.
Dołącz do dyskusji: Getty Images inwestuje 16 mln dolarów w Promo.com. Będą nowe treści wideo i narzędzia dla użytkowników