SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży wzrost oglądalności TVP1 podczas mundialu, rekordowe wyniki TVP Sport

Zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego podczas pięciu pierwszych dni mundialu 2022 była TVP1, która zanotowała duży wzrost oglądalności. Spośród kanałów nadających mecze rekordowe udziały osiąga TVP Sport, wysokie wyniki notuje także TVP 4K. Z kolei udział TVP2 niemal się nie zmienił - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Tegoroczne Mistrzostwa Świata w piłce nożnej odbywają od 20 listopada do 18 grudnia w Katarze. W Polsce pełne prawa do transmisji imprezy ma Telewizja Polska, która pokazuje mecze w TVP1 lub TVP2, TVP Sport oraz TVP 4K.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych podczas pięciu pierwszych dni mundialu 2022 - czyli w okresie od 20 do 24 listopada 2022 roku - zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału wyniósł 13,27 proc. Względem października 2021 roku zwiększył się o 4,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. TVP1 transmutuje większość meczów, głównie nadawanych w prime-time.

Drugie miejsce zajęła TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 7,83 proc. (+ 0,39 proc.). Stacja nadaje pozostałe mecze, które nie trafiły do ramówki TVP1 (w dodatku są to spotkania nadawane w ciągu dnia).

Stabilne wyniki Polsatu i TVN

Podium uzupełnia Polsat, czyli pierwsza stacja nie transmitująca MŚ w piłce nożnej. Udział stacji od 20 do 24 listopada wyniósł 7,52 proc. (do góry względem października br. o 0,21 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 7,24 proc. udziału (- 0,19 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 30,62 proc. w październiku 2022 roku do 35,86 proc. w okresie od 20 do 24 listopada 2022 roku.

4,11 proc. udziału TVP Sport, 0,55 proc. - TVP 4K

Piąty był kanał TVP Sport, którego udział wzrósł o 3,19 pkt. proc. do 4,11 proc. Z kolei 24. lokatę zajął kanał TVP 4K, który został uruchomiony na potrzeby mundialu (0,55 proc. udziału od 20 do 24 listopada; w październiku br. stacja jeszcze nie nadawała).

TVP1 nokautuje konkurencję w 16-49, TVP2 w dół

Udział będącej liderem TVP1 wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w okresie od 20 do 24 listopada wyniósł 13,06 proc., po wzroście względem października br. o 7,89 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik zmniejszył się o 0,78 proc. do 8,89 proc.

Podium uzupełnia Polsat (+ 0,37 proc. do 8,01 proc.). Czwartą lokatę zajęła TVP2 (- 0,04 proc. do 5,83 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVP Sport (+ 3,72 proc. do 4,37 proc.).

W tym ujęciu kanał TVP 4K miał 0,62 proc. udziału.

Dane dla grupy 16-59.

Polska liderem grupy C

Meczowe spotkania tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej pokazane są na żywo w TVP1 lub TVP2, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie. Wśród komentatorów znajdują się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.

Nasza reprezentacja trzeci grupowy mecz w Katarze rozegra w środę, 30 listopada o godz. 20.00 z Argentyną. Po dwóch z trzech spotkań Polska jest liderem grupy C z wynikiem 4 pkt. (1 pkt. za remis z meczem z Meksykiem i 3 pkt. za zwycięstwo z Arabią Saudyjską).

 

Dołącz do dyskusji: Duży wzrost oglądalności TVP1 podczas mundialu, rekordowe wyniki TVP Sport

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Napiszcie coś o Szpaku
odpowiedź
User
Szuwarek
Gdzie ten słynny bojkot TVPiS?
odpowiedź
User
Pawel
U mnie pierwsze 5 programów na pilocie 1 TVP1,2 TVP2,3 TVP3,4 TV4,5 TVPinfo.
odpowiedź