Gdańsk będzie promowany w trzecim sezonie „Diagnozy” w TVN
Władze Gdańska podpisały z TVN Media umowę, na mocy której miasto skorzysta z tzw. lokowania produktu w planowanym na jesień trzecim sezonie serialu „Diagnoza”. Z działań tych skorzysta też Rybnik.
Gdańsk ma zostać pokazany w czterech z 13 odcinków nowego sezonu serialu, który na antenie TVN będzie emitowany jesienią br.
- W tym sezonie odsłonimy tajemnice Anny i Jana, związane z początkiem ich znajomości oraz wspólnym życiem w rodzinnym mieście Artmana. Obok Rybnika pokażemy, bowiem piękny Gdańsk. W niezwykle ważną postać, która w tej serii wzmacnia wątek medyczny serialu oraz ma niejasne powiązania z przeszłością głównych bohaterów, wciela się Danuta Stenka - mówi Dorota Kośmicka, producentka serialu.
Fabuła jednego z wątków serialu ma toczyć się właśnie w Gdańsku, dlatego też władze miasta postanowiły wykorzystać to do promocji. Wykorzystają tzw. lokowanie produktu. Umowa z TVN Media gwarantuje im m.in., że będą mieć również wpływ na sposób, w jaki przedstawione zostanie miasto.
Włodarze Gdańska argumentują, że obecność w produkcji TVN umożliwia pokazanie uroków i atrakcji miasta i skłoni wielbicieli serialu do odwiedzin. Dodają, że turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Władze Gdańska nie podały, ile zapłacą za lokowanie miasta w serialu.
Zdjęcia kręcone będą w tym tygodniu na Targu Rybnym w okolicach hotelu Hilton, na ul. Ogarnej, Długiej, Długim Targu, Długim Pobrzeżu, w okolicach stoczni oraz na plaży w Górkach Zachodnich.
„Diagnoza” jest kolejnym serialem TVN, w którym pokazany zostanie Gdańsk. Miasto było już obecne w „Prawie Agaty”.
Lokowanie marki w „Diagnozie” będzie też wykorzystywać miasto Rybnik - już po raz trzeci. Akcja serialu od początku toczy się właśnie w tym mieście. Obecnie w mieście realizowanych jest część zdjęć do tej produkcji, m.in. na Zabytkowej Kopalni Ignacy w Niewiadomiu (gdzie rozegra się jedna z kluczowych scen dla serialu), na Placu Wolności oraz tężni w dzielnicy Paruszowiec-Piaski.
W tym sezonie „Diagnozy” Rybnik będzie pokazany w minimum 11 odcinkach, pojawią się w nim minimum 34 rybnickie establishe, a słowo Rybnik zostanie wypowiedziane minimum 8 razy. Za te działania władze miasta zapłacą TVN Media 300 tys. zł brutto.
Dołącz do dyskusji: Gdańsk będzie promowany w trzecim sezonie „Diagnozy” w TVN