Gdańsk w social media zaprasza gości na Euro 2012
W serwisach społecznościowych rusza kampania promująca Gdańsk wśród zagranicznych turystów. Akcję na zlecenie biura promocji tego miasta przygotowała i prowadzi agencja Personal PR.
Rozpoczęta właśnie kampania Gdańska opiera się na sloganie-tagu #InGdansk. Akcja jest prowadzona przede wszystkim w serwisach Twitter i Foursquare, a także na Facebooku i Google+. Na Foursquare aktywizowane są atrakcyjne lokalizacji w Gdańsku, a miasto stara się zdobywać kolejne odznaczenia.
Kampania jest skierowana do zagranicznych turystów, dlatego prowadzona jest w języku angielskim. Jej kulminacja ma nastąpić podczas Euro 2012, kiedy miasto spodziewa się kilkuset tysięcy gości z zagranicy. Akcja ma też zaangażować mieszkańców Gdańska, do których będzie adresowany konkurs na social mediowego korespondenta z Euro, relacjonującego wydarzenia i promującego miasto wśród odwiedzających.
- Wykorzystanie tagu #InGdansk daje nam perspektywę kontynuacji spójnych działań promocyjnych także po zakończeniu Euro 2012. Planujemy promowanie #InGdansk również offline’owo, w różnego rodzaju materiałach promocyjnych miasta, m.in. w reklamach w zagranicznej prasie - opisuje Ewa Salamon z Biura Prezydenta Gdańska ds. Promocji Miasta.
Koncepcję kampanii przygotowała agencja Personal PR, która odpowiada też za realizację wszystkich. Firma zdobyła to zlecenie w konkursie. Budżet akcji wynosi 23 tys. zł, z czego 18 tys. zł to wynagrodzenie Personal PR, a 5 tys. zł koszt reklam na Facebooku.
Dołącz do dyskusji: Gdańsk w social media zaprasza gości na Euro 2012