„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem sprzedaży w I kwartale 2023 roku
W pierwszym kwartale br. liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 130 783 egz. Było to o 13,36 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 74 968 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Tytuł odnotował spadek o 14,89 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 42 338 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,34 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 30 963 egz.; w dół o 8,77 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 28 267 egz.; - 15,40 proc.).
Z siódmego na szóste miejsce awansował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 19 119 egz.; + 27,93 proc.). Tytuł od stycznia ukazuje się nie pięć a dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 18 608 egz.; - 4,80 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 212 egz.; + 2,69 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 390 egz.; - 5,04 proc.).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 12 proc.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w pierwszym kwartale br. wyniosła 361 648 egz. Była o 11,61 proc. niższa niż w pierwszym kwartale 2022 roku.
„DGP” liderem wśród e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 926 egz.), „Rzeczpospolita” (14 054 egz.) i „Puls Biznesu” (12 866 egz.).
W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 78,60 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 61,45 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 56,34 proc.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem sprzedaży w I kwartale 2023 roku