SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” łączy sekcje Gospodarka, Mój Biznes i Technologie, szefem Wojciech Pelowski

„Gazeta Wyborcza” (Agora) połączyła działy Gospodarka, Mój Biznes i Technologie, tworząc nowy dział generujący informacje gospodarcze. Kieruje nim Wojciech Pelowski. - Pandemia spowodowała zmianę w zapotrzebowaniu czytelników - uzasadnia Nina Graboś, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Agory.

Jak podkreśla Agora, połączenie działów nie oznacza zwolnień w redakcji, nie ma też wynikać z oszczędności. - Pandemia spowodowała zmianę w zapotrzebowaniu czytelników „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl na określone treści. Ekonomia, rynek pracy i przedsiębiorczość to tematy, które z dnia na dzień u wielu odbiorców awansowały na pierwsze miejsce potrzeb informacyjnych. Aby wyjść na przeciw tym potrzebom redakcja „Gazety Wyborczej” postanowiła stworzyć nowy dział - informuje portal Wirtualnemedia.pl Nina Graboś.

O utworzeniu nowego działu poinformowano zespół redakcyjny tuż przed Wielkanocą. Dotychczasowi szefowie działów - Joanna Sosnowska (Technologie), Maciej Drzewicki (Mój Biznes) i Patrycja Maciejewicz (Gospodarka) - podlegają Wojciechowi Pelowskiemu.

Pelowski wrócił tym samym go „Gazety Wyborczej”, z której pożegnał się w 2018 roku. Z „GW” związany był od 2001 roku. Najpierw pracował w Krakowie, a w 2014 roku został redaktorem naczelny wrocławskiej mutacji dziennika. Rok później objął funkcję wydawcy regionalnego „Gazety Wyborczej” w Krakowie, a na stanowisku szefa we Wrocławiu zastąpił go Leszek Frelich.

Według danych ZKDP „Gazeta Wyborcza” w lutym br. zanotowała 80 661 egz. średniej sprzedaży ogółem, o 12,57 proc. mniej niż rok wcześniej.

Natomiast portal Wyborcza.pl w styczniu br. zanotował 8,03 mln użytkowników i 83,73 mln odsłon oraz 11 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI). Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł.

W ub.r. grupa Agora osiągnęła wzrost przychodów o 9,5 proc. do 1,25 mld zł, zysku EBITDA o 93,3 proc. do 190,2 mln zł oraz spadek zysku netto z 9,4 do 6 mln zł (bez uwzględnienia zmiany standardu rachunkowości zysk netto wzrósł z 9,4 do 9,6 mln zł. Za to wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 6,5 proc. do 98,3 mln zł.

Na początku zeszłego tygodnia Agora poinformowała, że w związku z epidemią koronawirusa zamierza wszystkim pracownikom obniżyć stałe wynagrodzenia o 20 proc. na sześć miesięcy oraz przeprowadzić zwolnienia grupowe w swojej spółce Goldenline. Zaczęła rozmowy w tej sprawie z działającym w firmie związkiem zawodowym NSZZ „Solidarność”.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” łączy sekcje Gospodarka, Mój Biznes i Technologie, szefem Wojciech Pelowski

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Biznesmen
To nic nie da. Potrzebne są zwolnienia i cięcia pensji. Bez tego zamkniemy rok z fatalnym EBIDTA. Wydanie papierowe powinno być natychmiast zlikwidowane. Mamy 2020 a prezes Agory zarządza zakładem jak w 92 roku. Musimy postawić na rentowność, na konwergentną ofertę. POtrzeba zmian. Musimy ratować firmę za wszelką cenę.
0 0
odpowiedź
User
XX
Czekam na połączenia sekcji Polityka, Pozostałe Informacje, Sport i Lifestyle - i tak wszędzie ta sama propaganda ideologiczna, więc po co sztucznie rozgraniczać.
0 0
odpowiedź
User
aktyw partyjny
Żądamy zapewnienia wszystkich ogłoszeń rządowych i samorządowych na łamach GW i na okres co najmniej 30 najbliższych lat. Bo jak nie to pójdziemy do Strasburga.
0 0
odpowiedź