SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” uruchamia 32. serwis lokalny. Tym razem o Elblągu

„Płyniemy do Elbląga” - pod takim hasłem „Gazeta Wyborcza” (Agora) uruchamia serwis lokalny z informacjami dotyczącymi Elbląga i okolic. Strony Elblag.wyborcza.pl ruszą 7 października.

Szefem nowego serwisu jest Grzegorz Kubicki, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej Trójmiasto” Szefem nowego serwisu jest Grzegorz Kubicki, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej Trójmiasto”

O tym, że Elblag.wyborcza.pl ruszy jesienią, informowaliśmy na początku września. W najbliższym czasie ma zostać uruchomiony także serwis poświęcony Kaliszowi i jego okolicy.

Pod adresem Elblag.wyborcza.pl od czwartku 7 października czytelnicy i czytelniczki znajdą teksty dziennikarzy „Gazety Wyborczej" Adrianny Kuzko i Michała Pałczyńskiego, wspieranych przez redakcję z Trójmiasta, w tym doświadczonego dziennikarza Grzegorza Szaro. Szefem nowego serwisu jest Grzegorz Kubicki, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej Trójmiasto”.

„120-tysięczny Elbląg to kolejne miasto, w którym uruchamiamy serwis lokalny »Wyborczej«. Będzie to 32. redakcja lokalna na naszej liście. Liczę, że przyniesiemy stamtąd dużo ciekawych tematów - i z miasta, i z całego regionu Powiśla” - mówi cytowany w komunikacie Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef jej redakcji lokalnych.

Na łamach serwisu Elblag.wyborcza.pl pojawią się publikacje dotyczące lokalnej polityki, gospodarki, edukacji, kultury czy historii. Redakcja będzie interesować się m.in. kondycją służby zdrowia, rozwijającą się turystyka, ale i ciekawym ludźmi z miasta i okolic. Elbląg to, jak podkreśla Agora, przecież Zalew Wiślany i rejsy po Kanale Elbąskim, legenda dzielnego piekarczyka, który obronił miasto przez Krzyżakami, a także sprawa przekopu Mierzei Wiślanej, kontrowersyjnej i drogiej inwestycji partii rządzącej. Czy Elbląg i region rzeczywiście witają przekop z otwartymi ramionami? Czego oczekują mieszkańcy po tej inwestycji, jakie widzą dla siebie szanse, ale i jakie mają obawy?

„Sam wielokrotnie krytykowałem tę inwestycję. Na łamach serwisu Elblag.wyborcza.pl będzie miejsce, by obiektywnie relacjonować budowę, a także zamieszczać różne oceny tego projektu. W »Wyborczej« dobrze rozumiemy lokalność i zależy nam, aby opisywać sprawy z lokalnego punktu widzenia, a ten niekoniecznie zgodny jest z narracją ogólnopolską” – dodaje Mikołaj Chrzan.

Kampania promocyjna i akcja specjalna

Inauguracji serwisu Elblag.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Płyniemy do Elbląga”, obejmująca cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl, przybliżających miasto czytelnikom z całej Polski. Oprócz tego redakcja z Trójmiasta przygotowała także akcję specjalną.

„Do Elbląga przypłyniemy nie tylko symbolicznie. W czwartek, 7 października, w pierwszym dniu działania serwisu Elblag.wyborcza.pl, wypłyniemy motorówkami z przystani Żabi Kruk przy naszej redakcji w Gdańsku i po kilku godzinach, ok. godz. 17:00, przypłyniemy do Elbląga, w okolice napisu »Elbląg« na Starym Mieście. To wyjątkowe wydarzenie, ale i podkreślenie tego, że od teraz będziemy mieli w Elblągu swoich dziennikarzy, że chcemy być blisko elblążan i ważnych dla nich spraw” - mówi Grzegorz Kubicki, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej Trójmiasto”.

Start strony Elblag.wyborcza.pl wspiera także wachlarz działań promocyjnych. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe, w tym krzyżówkę elbląską w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej oraz autopromocje na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Elblag.wyborcza.pl to już 32. serwis lokalny „Gazety Wyborczej”. W ostatnich miesiącach uruchomione zostały redakcje w Wałbrzychu, Zakopanem, Koszalinie i Rybniku.

Jak wynika z danych PBC, w sierpniu średnie rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej” wyniosło 53 190 egz. (spadek o 18,34 proc. w porównaniu do sierpnia 2020 roku).

Według badania Mediapanel w sierpniu br. Wyborcza.pl zanotowała 8,26 mln użytkowników i 24,87 proc. zasięgu, a Wyborcza.biz - 1,79 mln użytkowników i 5,38 proc. zasięgu. Na koniec czerwca br. z subskrypcji "GW" korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z usługi zwiększyły się o 22,5 proc.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” uruchamia 32. serwis lokalny. Tym razem o Elblągu

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fg
Brawo wyborcza. Piękna katastrofa płynie. Tylko pamiętajcie ze teksty musza być bardzo jakościowe. Pozdro dla Gazeta.pl
0 0
odpowiedź
User
jacenty
Jaczejki z Brooklynu zmieniają taktykę i odpalają wojny polsko polskie lokalnie. A my jak te kołki się na to nabieramy.
0 0
odpowiedź
User
polny wolak
Oj tam, oj tam. Polsie Radio uruchomilo lkalne audycje w Bangladeszu i nikt sie tym nie chwalil.
0 0
odpowiedź