"Gazeta Wyborcza" bez ogłoszeń rządowych. „Dobór mediów opiera się na analizie wiarygodności i skuteczności”
W ramach rządowej kampanii o zasadach zachowania w czasie epidemii koronawirusa wczoraj w największych mediach pojawiła informacja „Jak bezpiecznie robić zakupy”. Płatnego ogłoszenia - kolejny raz w ostatnim czasie - zabrakło w "Gazecie Wyborczej" (Agora). - Nie zostało wydane żadne polecenie o pomijaniu jakichkolwiek mediów, a ich dobór opiera się na analizie dotarcia, wiarygodności i skuteczności informowania - informuje Wirtualnemedia.pl Centrum Informacyjne Rządu.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów prowadzi od ponad miesiąca akcję informującą Polaków o zasadach bezpieczeństwa w związku z epidemią koronawirusa. Informacje na temat właściwego zachowania w czasach pandemii m.in. podstaw higieny i zasad przemieszczania są prowadzi zarówno w mediach tradycyjnych, jak i mediach społecznościowych należących do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i innych instytucji rządowych.
W poniedziałek w papierowych wydaniach dzienników ukazały się płatne ogłoszenia Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informujące, jak bezpiecznie robić zakupy. Taka informacja nie znalazła się jednak w „Gazecie Wyborczej”.
Nie omieszkał skomentować tego na Twitterze dziennikarz tytułu Wojciech Czuchnowski. - Zdaniem rządu PiS, czytelnicy Wyborczej nie zasługują na informację „Jak bezpiecznie robić zakupy”. Kolejne kryzysowe ogłoszenie władz dziś we wszystkich dziennikach poza GW - nakład 127 tys. egz. plus 220 cyfrowo. Jak widać nienawiść do Wyborczej przegrywa z rozsądkiem - napisał Czuchnowski.
Zdaniem rządu PiS,czytelnicy Wyborczej nie zasługują na informację „Jak bezpiecznie robić zakupy”.Kolejne kryzysowe ogłoszenie władz dziś we wszystkich dziennikach poza GW-nakład 127 https://t.co/fJGsWWbHGj 220 cyfrowo.Jak widać nienawiść do Wyborczej przegrywa z rozsądkiem... pic.twitter.com/ZtTKN3AOeg
— wojciech czuchnowski (@czuchnowski) April 6, 2020
"Rząd Morawieckiego uznaje czytelników za gorszy sort"
Sprawę dla portalu Wirtualnemedia.pl skomentował również Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.
- Już przed wybuchem epidemii zdarzały się przypadki, kiedy rząd PiS pomijał w komunikacji do obywateli czytelników "Gazety Wyborczej", największego opiniotwórczego dziennika w Polsce. Wtedy traktowaliśmy to jako małostkowość i represję ekonomiczną wobec wydawcy naszego dziennika. Machaliśmy na to ręką, bo dajemy sobie radę i bez rządowych ogłoszeń. Jednak w obecnej sytuacji takie lekceważenie setek tysięcy Polaków czytających "Wyborczą" to prostu postępowanie niegodne. Niestety, rząd premiera Morawickiego uznaje czytelników "Wyborczej" za "gorszy sort" - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kurski.
"KPRM analizuje dotarcie, wiarygodności i skuteczności informowania"
Spytaliśmy Kancelarię Prezesa Rady Ministrów co jest powodem pomijania „Gazety Wyborczej” przy zakupie płatnych powierzchni w mediach.
Centrum Informacyjne Rządu tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że „dostęp do tych materiałów jest nieograniczony i mogą być one publikowane i rozpowszechniane przez media”. - Kancelaria Premiera umieściła na stronach GOV.PL specjalne plakaty do pobrania przez zainteresowane osoby i media. Zachęcamy do korzystania z tych informacji. Poniedziałkowa publikacja "Jak bezpiecznie robić zakupy" w mediach zawiera plakat pochodzący właśnie z tego źródła - dodano.
Jednocześnie jak tłumaczy CIR portalowi Wirtualnemedia.pl, w ramach akcji prowadzone są także działania płatne, obejmujące zarówno zakup reklamy w internecie i mediach społecznościowych, jak i płatnej powierzchni reklamowej w wybranych tytułach prasowych, radiu i telewizji. - Zależy nam na dotarciu z tą informacją do jak najszerszego grona odbiorców. Informujemy także, że nie zostało wydane żadne polecenie o pomijaniu jakichkolwiek mediów, a ich dobór opiera się na analizie dotarcia, wiarygodności i skuteczności informowania - odpowiedziało nam Centrum Informacyjne Rządu.
Przypomnijmy, że to nie pierwsza tego typu sytuacja – przykładowo w marcu br. w prasie ukazały się ogłoszenia KPRM - dotyczące zamknięcia szkół z powodu koronawirusa. Były publikowane we wszystkich dziennikach ogólnokrajowych o profilu ogólnotematycznym. Na tej liście zabrakło „Gazety Wyborczej”.
Szykuje się obniżka pensji, zwolnienia w Goldenline
Agora zaproponowała wczoraj wszystkim pracownikom obniżkę na sześć miesięcy stałych wynagrodzeń o 20 proc. Planuje też zwolnienia grupowe w swojej spółce Goldenline.
Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł.
W styczniu br. portal Wyborcza.pl zanotował 8,03 mln użytkowników i 83,73 mln odsłon oraz 11 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI).
W ub.r. grupa Agora osiągnęła wzrost przychodów o 9,5 proc. do 1,25 mld zł, zysku EBITDA o 93,3 proc. do 190,2 mln zł oraz spadek zysku netto z 9,4 do 6 mln zł (bez uwzględnienia zmiany standardu rachunkowości zysk netto wzrósł z 9,4 do 9,6 mln zł. Za to wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 6,5 proc. do 98,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" bez ogłoszeń rządowych. „Dobór mediów opiera się na analizie wiarygodności i skuteczności”
Wystarczy wejść na gazeta.pl
Sianie paniki do kwadratu