Gamedust liczy na zwielokrotnienie przychodów w 2023 roku. Chce osiągnąć break even
Gamedust, notowany na NewConnect deweloper i wydawca gier VR, liczy na zwielokrotnienie przychodów i osiągnięcie progu rentowności w 2023 roku, po komercjalizacji kluczowych projektów - poinformowali przedstawiciele zarządu podczas wideokonferencji.
"Biorąc pod uwagę cykl produkcyjny i wydawniczy będziemy mogli mówić o zwielokrotnieniu przychodów, ze względu na to, że pojawią się dwa kluczowe tytuły w naszej działalności, czyli Yupitergrad 2 i Rooms of Realities, które powinny mocno - według naszych oczekiwań - zasilić konto spółki" - powiedział prezes Paweł Flieger.
Zwiększy się ekosystem VR
Dodał, że w przyszłym roku zwiększy się ekosystem VR m.in. po premierze Playstation VR.
"Liczba platform, na które będziemy mogli wydawać jest duża. Zainteresowanie po stronie vendorów platform sprzętowych współfinansowaniem, czy dofinansowaniem produktów też pozwoli nam dość efektywnie budować przychody" - powiedział Flieger.
Podtrzymał, że celem spółki jest uzyskanie w przyszłym roku pozytywnej rentowności.
"Realizujemy plan, który pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość i określić punkt osiągnięcia rentowności w 2023 roku" - powiedział prezes.
Z jego wypowiedzi wynika, że spółka nie planuje obecnie kolejnej emisji akcji.
"Emisja akcji, którą zakończyliśmy pozwala nam liczyć na to, że jesteśmy w stanie zrealizować strategię. Liczymy, że po premierze Best Forklift, Yupitergrad 2 i Rooms of Realities osiągniemy break even i staniemy się spółką, która zarabia pieniądze i będzie mogła je reinwestować w kolejne produkcje, czy rozwój portfolio wydawniczego" - powiedział Flieger.
"Emisja była tak zaprojektowana, byśmy mogli zrealizować strategię i nie potrzebowali kolejnej emisji. Na ten moment środki, które posiadamy i plany, które mamy powinny doprowadzić nas do break even" - dodał prezes.
W ramach subskrypcji objętych zostało 12 mln 250 tys. akcji serii H po cenie 20 gr za akcję w zamian za wkłady pieniężne w wysokości 2,45 mln zł.
Działalność Gamedust oparta jest o trzy linie biznesowe
Działalność Gamedust, zgodnie ze strategią, oparta jest o trzy linie biznesowe: rozbudowę portfolio własnych IP gier wirtualnej rzeczywistości (VR), działalność usługową w obszarze produkcji oraz wydawania gier oraz rozwój autorskiej linii biznesowej polegającej na łączeniu ze sobą świata materialnego i wirtualnej rzeczywistości (Connected Realities).
Spółka planuje rozbudowę portfolio własnych IP. Obecnie trwają prace produkcyjne nowego tytułu - "Yupitergrad 2: The Lost Station". Premiera planowana jest na pierwszą połowę przyszłego roku.
W trzecim kwartale tego roku zadebiutowała pełna wersja gry "Best Forklift Operator" studia Setapp, dla której Gamedust pełni rolę wydawcy. Spółka jest również wydawcą gry Sunrise GP studia Garage 5, która trafi na rynek w przyszłym roku.
W zakresie linii biznesowej Connected Realities spółka-córka Bluekey pracuje nad grą pod tytułem “Rooms of Realities”, której Gamedust jest wydawcą.
Gamedust to notowana na rynku NewConnect spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości.
W trzecim kwartale 2022 spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 206,86 tys. zł, co oznacza spadek o 26 proc. rdr. Skonsolidowana strata netto wyniosła 3,5 mln zł wobec 1 mln zł straty przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Gamedust liczy na zwielokrotnienie przychodów w 2023 roku. Chce osiągnąć break even