SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fokus TV liderem oglądalności w 2017 roku. TVP Historia na drugim miejscu

W zeszłym roku liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł Travel Channel, a na przeciwnym biegunie znalazł się Polsat Viasat Nature - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział kanału Fokus TV w 2017 roku wyniósł 0,80 proc., po spadku względem 2016 roku o 1,23 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Warto dodać, że stacja ta nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Wiceliderem była TVP Historia, która też jest obecna w DVB-T. Jej udział w rynku to 0,60 proc. (bez zmian).
Podium uzupełnia Discovery Channel. Średni dobowy wynik tego kanału w zeszłym roku wyniósł 0,56 proc., po wzroście udziału w porównaniu do 2016 roku o 1,82 proc.

Na 21. miejscu uplasował się nowy kanał satelitarny Polsat Doku, który ruszył 10 lutego ub.r., a jego średni udział w 2017 roku wyniósł 0,04 proc. Na ramówkę stacji składają się głównie filmy i cykle dokumentalne.

Największym wzrostem pochwalić się mógł Travel Channel, który awansował z miejsca 14. na 11. Udział tej stacji w analizowanym miesiącu poszedł do góry o 25 proc. do 0,15 proc.

Z kolei na przeciwnym biegunie znalazł się Polsat Viasat Nature, który w rankingu spadł z lokaty 20. na 22. Jego udział, po stracie o 33,33 proc., wyniósł 0,04 proc.

W grupie komercyjnej w 2017 roku liderem też był Fokus TV. Jego średni dobowy udział w rynku telewizyjnym wyniósł tutaj 0,84 proc., po spadku o 10,64 proc.

Drugi był Discovery Channel, którego udział wyniósł 0,74 proc. (zmniejszył się on o 5,13 proc.). Ostatnie miejsce podium przypadło TVP Historii (0,49 proc.; w dół o 5,77 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem, wynoszącym 21,43 proc. do 0,17 proc., również pochwalić się mógł Travel Channel.

Na przeciwnym biegunie w tym ujęciu znalazł się kanał CBS Reality - jego strata wyniosła 37,50 proc. do 0,05 proc.

W grudniu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych również był Fokus TV. W 4+ jego udział zwiększył się o 20,78 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 13,48 proc. do 1,01 proc.

Dołącz do dyskusji: Fokus TV liderem oglądalności w 2017 roku. TVP Historia na drugim miejscu

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator telewizyjny
Szkoda, że wszystkie kanały dokumentalne mają tak niską oglądalność (poniżej 1%). Mało jest w tym kraju widzów inteligentnych, oj mało. Większość teleodbiorców woli programy w stylu tańce z celebrytami, gotowanie na ekranie, skandale, plotki, sensacje, paradokumenty itd. Kanały dokumentalne dostarczające wiedzy i czyniące człowieka lepszym są oglądane tylko przez garstkę ludzi - tych lepszych, mądrzejszych, których poważny kontent w telewizji nie nudzi.
0 0
odpowiedź
User
seba
Ludzie inteligentni potrafią owe materiały tez online znaleźć, pominę fakt, że wszystkie kanały TVP powinny być w HD.
Fokus TV to w większości powtórki z Discovery.
Przyjrzyjmy się też ramówce TVP Historia ... o czym i dla kogo jest ta stacja i co w niej być powinno ... tutaj wersja oficjalna -- > http://www.tvp.pl/historia/o-tvp-historia/155816
a obecnie w programie mamy przepisy Okrasy, Wielką Grę .. program może i inteligentny ale nudny jak cholera
0 0
odpowiedź
User
grajdołek grajgórek
Inteligentni ludzie przede wszystkim czytają książki!!! Znajdują też interesujące dla siebie materiały w internecie. Telewizja to jest czysta rozrywka dla masówki, nic więcej. Jest jeszcze grupa fanatyków lubiących polityczne przepychanki i oglądających z wypiekami na twarzy TVN24/TVP Info/TV Republika (w zależności od swojego światopoglądu). Prawdziwej inteligencji szkoda czasu na oglądanie czegoś tak daremnego jak telewizja. Tym bardziej, że w Polsce nawet PŁATNE kanały telewizyjne przerywają programy durnymi reklamami (wyjątkiem są chyba tylko Planete+ i TVP Historia), co dla inteligencji jest nie do przyjęcia.
0 0
odpowiedź