SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fiat: nowa 500 "la Prima" w wersji hatchback (wideo)

Po limitowanej edycji nowej 500 "la Prima" w wersji cabrio, która została zaprezentowana w marcu br. w Mediolanie, Fiat powiększa gamę nowej 500 o drugą "Launch Edition" -  nową 500 "la Prima" w wersji hatchback.

 

Nowa 500 "la Prima" hatchback wyróżnia się panoramicznym szklanym dachem. Ponadto, tył samochodu zdobi nowy, bardziej zaakcentowany spojler.

Nabywcy nowej 500 "la Prima" hatchback będą mieli do wyboru trzy kolory nadwozia inspirowane naturą i jej żywiołami: Zielony Ocean (perłowy), który reprezentuje morze, Szary Mineral (metalizowany), który przypomina kolory ziemi oraz Niebieski Celestial (trójwarstwowy), jako ukłon w stronę nieba.

Całość wzbogacają reflektory Full LED, 17-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie, chromowane wstawki oraz tapicerka foteli i wykończenie deski rozdzielczej ze skóry ekologicznej.

Kształt samochodu wyróżnia się profilem dachu łączącym się z charakterystycznym nachyleniem tylnej linii nadwozia. Bardziej zaokrąglona linia pokrywy bagażnika ma nadawać nadwoziu większej przestronności. Powyżej tablicy rejestracyjnej znajduje się prosta, chromowana listwa, a powyżej umieszczono nowe logo FIAT. Symbole i linie poziome na pokrywie bagażnika łączą się z reflektorami, co ma jeszcze bardziej podkreślać szerokość samochodu.

Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh mają zapewnić nowej 500 zasięg do 320 km według cyklu WLTP. Samochód jest wyposażony w szybką ładowarkę (fast charger) o mocy 85 kW, dzięki której potrzeba 5 minut, by zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km. Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80% w 35 minut. Gniazdo "Combo 2", umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu, umożliwia ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym. Gniazdo oferuje możliwość planowania ładowania i dostarcza informacji na temat poziomu naładowania samochodu.

Dostępne są również rozwiązania do ładowania w domu. Do nowej 500 "la Prima", zarówno wersji hatchback, jak i cabrio, można zamówić ładowarkę easyWallbox, którą można podłączyć do domowej sieci elektrycznej. System ten został opracowany przez firmę Engie EPS dla FCA i będzie sprzedawany przez Mopar w Europie wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek. Jest to rozwiązanie typu "plug&charge", nie wymagające instalacji przez specjalistyczny personel. Może być sterowane przez Bluetooth, pozwalając użytkownikowi naładować Fiata 500 w domu korzystając z mocy ładowania do 2,3 kW, nie wpływając na pracę pozostałych sprzętów domowych podłączonych do prądu w tym samym czasie. Ponadto, easyWallbox jest przystosowany do zwiększenia mocy ładowania do 7,4 kW. Dostępny będzie również kabel ładujący Mode 3 do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania, do 11 kW.

Nowa 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa. Ostatni z nich steruje kilkoma elementami w celu zmniejszenia zużycia energii, po to, by zapewnić dotarcie do celu ustawionego w nawigacji lub do najbliższej stacji ładowania. Robi to dostosowując różne parametry: maksymalną prędkość (zostaje ograniczona do 80 km/h), reakcję pedału gazu w celu zmniejszenia zużycia energii oraz wyłącza klimatyzację i podgrzewanie foteli (kierowca może włączyć je dowolnym momencie).

Tryb Normal jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, natomiast tryb Range włącza funkcję "one-pedal-drive". Wybierając ten tryb jazdy można praktycznie prowadzić nową 500 za pomocą samego pedału przyspieszenia. To tryb, który maksymalnie zwiększa hamowanie regeneracyjne, co przekłada się na zwiększenie zasięgu samochodu. Zawsze należy nacisnąć na pedał hamulca, aby całkowicie zatrzymać samochód.

Silnik generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (ograniczoną elektronicznie) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund, a od 0 do 50 km/h - w 3,1 sekundy.

Nowa 500 "la Prima" jest wyposażona w standardzie w system automatycznego hamowania awaryjnego, kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości, czujniki zmierzchu i automatyczne światła drogowe, inteligentne połączenie alarmowe (eCall) i elektryczny hamulec postojowy. Ponadto, ma również zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS, zapewniając autonomiczną jazdę na poziomie 2.

Przednia kamera monitoruje wszystkie obszary samochodu zarówno wzdłużnie, jak i bocznie. Inteligentny adaptacyjny tempomat hamuje lub przyspiesza, reagując na wszystkich uczestników ruchu drogowego: samochody, rowerzystów, pieszych. System kontroli toru jazdy utrzymuje pojazd na środku pasa, gdy oznaczenia są poprawnie umieszczone na drodze.

Inteligentny asystent prędkości odczytuje ograniczenia prędkości i zaleca ich stosowanie, a system kontroli martwego pola podczas jazdy miejskiej wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwego pola i ostrzegania o przeszkodach za pomocą trójkątnych lampek ostrzegawczych wbudowanych w lusterka boczne. Natomiast funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, kiedy rozpozna u kierowcy oznaki znużenia lub narastającą dekoncentrację, sugeruje zrobienie przerw. Z kolei czujniki parkowania 360° pozwalają wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, by uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

Fiat 500 "la Prima" hatchback ma w standardzie także nowy system multimedialny UConnect 5 z 7-calowym wyświetlaczem TFT, radiem cyfrowym, nawigacją, ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala oraz bezprzewodowym CarPlay/Android Auto. Za pomocą Uconnect Box, system oferuje usługi łączności i pakiet usług UConnect Services. FCA wykorzystuje system operacyjny Android Auto. Apple CarPlay jest już dostępny bezprzewodowo, a system jest również przystosowany, by zaoferować tę samą funkcjonalność dla systemu Android Auto. Nowa 500 jest także kompatybilna ze smartfonem, oferując ekran dotykowy wpasowujący się w deskę rozdzielczą samochodu, zaprojektowany tak, by eliminować ryzyko rozpraszania kierowcy.

UConnect 5 w połączeniu z modułem Uconnect Box, a także obowiązkową funkcją połączenia alarmowego (eCall) dla nowych modeli, oferuje szereg usług w zakresie łączności:
- My Assistant: system wsparcia umożliwiający nawiązanie połączenia z operatorem pomocy drogowej korzystając z geolokalizacji i pomoc w rozwiązaniu ewentualnych problemów technicznych związanych z samochodem. W ramach pakietu My Assistant, klient otrzyma również mailem raport miesięczny, w którym może sprawdzić aktualny stan samochodu,
- My Remote: za pomocą aplikacji mobilnej na smartfonie, klienci mogą zaplanować ładowanie pojazdu w wybranym przedziale czasowym, sprawdzić dokładną lokalizację samochodu, zablokować i odblokować drzwi, włączyć i wyłączyć światła, ustawić klimatyzację i włączyć powiadomienia w oparciu o prędkość i położenie pojazdu,
- My Car: umożliwia sprawdzenie stanu samochodu na swoim smartfonie i weryfikację poszczególnych parametrów (od poziomu naładowania akumulatorów, po ciśnienie w oponach, przebieg i harmonogram przeglądów),
- My Navigation: za pośrednictwem aplikacji mobilnej można wyszukać cel podróży na smartfonie i wysłać go do systemu nawigacji samochodu, określić trasę, sprawdzić warunki drogowe, pogodowe i fotoradary. Można także wyświetlić punkty ładowania znajdujące się w pobliżu, graficznie lokalizując na mapie punkty, do których można dotrzeć w oparciu o aktualny poziom naładowania akumulatora. Mapy będą zawsze aktualizowane,
- My eCharge: umożliwia zarządzanie operacjami ładowania zarówno na publicznych stacjach ładowania, jak i za pomocą domowej ładowarki typu Wallbox,
- My Wi-Fi: hotspot obsługujący technologię 4G, do którego można jednocześnie przyłączyć do 8 urządzeń. My Wi-Fi umożliwia także interakcję z samochodem dzięki technologii asystentki głosowej Amazon Alexa,
- My Alert: dzięki tej usłudze klient otrzyma powiadomienie w razie kradzieży samochodu. W momencie potwierdzenia kradzieży przez policję, dedykowany call center pomoże policji namierzyć samochód w celu jak najszybszego odnalezienia go.

Nowa 500 umożliwia wcześniejsze ustawienie trasy czy odpowiednie schłodzenie auta w upalny dzień. Po otwarciu drzwi samochodu telefon komórkowy zostanie podłączony bez użycia kabla w ciągu 5 sekund.

System Uconnect 5 wyposażony jest również w interfejs użytkownika w języku naturalnym z funkcją rozpoznawania mowy, dzięki czemu można "rozmawiać z autem" i sterować nim za pomocą aplikacji, aby kontrolować parametry, ustawić klimatyzację czy wybrać ulubioną muzykę.

Dołącz do dyskusji: Fiat: nowa 500 "la Prima" w wersji hatchback (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl