Fala skarg na reklamę Barnardo's (wideo)
Ponad 400 skarg otrzymała brytyjska organizacja AdvertisingStandards Authority (ASA) na reklamę organizacji charytatywnejBarnardo's.
Prezentowana w telewizji i internecie reklama zajmującej siępomocą dzieciom organizacji została przygotowana przez agencjęBartle Bogle Hegarty (BBH). ASA zapowiedziała, że w swoimdochodzeniu sprawdzi czy reklama narusza regulamin regulatoraodnośnie poczucia smaku i przyzwoitości - informuje serwis BrandRepublic.
Spot o nazwie 'break the cycle' składa się z pięciu scen zudziałem nastoletniej dziewczyny. W pierwszej widzimy jak napadaona na inną osobę, w drugiej płacze w więziennej celi, w trzeciejjest w swoim domu gdzie zostaje uderzona przez ojca w tył głowy, wkolejnej ma problemy z nauką w szkole, a w ostatniej zażywanarkotyki.
Następnie te same sceny są prezentowane po kolei od nowa, ale wcoraz szybszym tempie i w krótszych fragmentach. Ma to podkreślaćkoło w jakim zamknięta została dziewczyna.
Reklama kończy się napisem "For thousands of children in the UK,the story will keep repeating itself until someone stops it"("Tysiącom dzieci w Wielkiej Brytanii historia będzie sama siępowtarzać, dopóki ktoś jej nie zatrzyma").
Na należącym do Barnardo's kanale w serwisie YouTube spot jestpoprzedzony ostrzeżeniem, aby bez zgody rodziców nie oglądały godzieci poniżej 13. roku życia. Z kolei w telewizji nie może ona byćprezentowana przed godziną 21.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Fala skarg na reklamę Barnardo's (wideo)