„Fakt” na czele sprzedaży kioskowej w I kwartale, wszystkie dzienniki z dużymi spadkami
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w pierwszym kwartale br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały duże spadki, a najwięcej stracił „Puls Biznesu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w pierwszym kwartale 2020 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 203 824 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 9,99 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,71 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 107 508 egz., notując spadek o 7,03 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,41 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała o 15,49 proc. i wyniosła 53 922 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,73 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 83,16 proc. do 166 egz., zanotował z kolei „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Tytuł w rankingu spadł z ósmego na dziewiąte miejsce .
W marcu 2020 roku liderem również był „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2019 roku zmniejszyła się o 14,80 proc. do 187 465 egz.
Drugi był „Super Express”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 97 664 egz., po spadku o 16,62 proc. Trzecią lokatę zajęła „Gazeta Wyborcza” (48 912 egz.; w dół o 21,95 proc.).
Największy spadek również i w tym ujęciu odnotował „Puls Biznesu” - było to 83,14 proc. do 156 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” na czele sprzedaży kioskowej w I kwartale, wszystkie dzienniki z dużymi spadkami
Patrzac jak odklejanie sie tego medium od rzeczywistosci narasta to spadki przyspiesza.Tak trzymac!.