SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facecje24 - słynni artyści i postaci historyczne parodiują telewizję (wideo)

Twórcy satyrycznego fanpage’a facebookowego Facecje przygotowali klip parodiujący obecną telewizję, zwłaszcza programy informacyjne i reklamy. W spocie role dziennikarzy, prezenterów i ekspertów telewizyjnych odgrywają słynni artyści, bohaterowie książek i dzieł sztuki sprzed wieków oraz postaci historyczne.

Klip „(Nie)Boskie Media” pokazuje serwis informacyjny stacji Facecje24 prowadzony przez Adama Mickiewicza i Elżbietę I Wielką. Jego głównymi tematami są wyciek „Mai nagiej” do Muzeum  Prado, wpływ epidemii czarnej dżumy na gospodarkę i relacja Krzysztofa Kolumba z Indii.

W programie pojawia się wielu dawnych artystów, bohaterów ich dzieł i postaci historycznych, m.in. Juliusz Słowacki, pomarańczarka z obrazu Gierymskiego, Jurand z „Krzyżaków”, Krzysztof Kolumb, Joanna d’Arc i Katon Starszy, którzy wypowiadają mnóstwo aluzji do dzieł literatury i sztuki oraz wydarzeń historycznych.

Jednocześnie parodiowane są różne formaty telewizyjne (relacje reporterskie, komentarze ekspertów, śmieszne klipy z internetu), a także youtube’owy program Mariusza Maxa Kolonko (wciela się w niego Krzysztof Kolumb „prawiący jak jest” z Indii). Z kolei w przerwie reklamowej (oznaczonej wizerunkiem poety Kazimierza Przerwy-Tetmajera) bitwa pod Grunwaldem zapowiadana jest niczym gala KSW, a Ludwig Wittgenstein w stylu telezakupów promuje swoje książki.

 

Spot wymyślili Maciej Kaczyński i Patryk Bryliński, autorzy fanpage’a Facecje, a także dwóch innych satyrycznych profili facebookowych: Junior Brand Manager i Antkowi znowu nie wyszło. Na Facecjach zamieszczane są absurdalne rozmowy postaci historycznych na bieżące tematy, a na dwóch pozostałych fanpage’ach - wyśmiewane realia pracy w korporacjach.

Warto zaznaczyć, że Kaczyński i Bryliński na co dzień pracują w branży reklamowej jako duet kreatywny. Wiosną br. po latach pracy w agencjach rozpoczęli własną działalność (więcej na ten temat).

Głosów do klipu „(Nie)Boskie Media” użyczyli m.in. lektor telewizyjny Ksawery Jasieński, dziennikarki Karolina Korwin-Piotrowska i Małgorzata Halber oraz youtuberzy Krzysztof Gonciarz i Karol Paciorek. Animacje wykonała Anna Maria Gajda.

Dołącz do dyskusji: Facecje24 - słynni artyści i postaci historyczne parodiują telewizję (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
f
Dobre, ale gimbaza może nie zatrybić.
odpowiedź
User
f
Słabizna. Wolę Dezinformacje24.
odpowiedź
User
dek
Intelektualnie - za duże wyzwanie dla masy, niewielu złapie subtelne aluzje do dzieł sztuki, cytatów itp... I to jest komplement. Scenariuszowo, ironicznie - najlepsza jest przerwa (Przerwa-Tet ?) reklamowa. Widać, że Autorzy są z branży reklamowej, i co najważniejsze, nie są myślowo korpo i potrafią wyczuć dystans ze swojej zawodowej formy przekazu. Dziennikarskie jaja - ciut nie wyszły. Może ktoś z wielkich telewizji (ze spojrzeniem nie z perspektywy kolan) dołączy do tej grupy. Paru inteligentnych jeszcze zostało ;-)
odpowiedź