Facebook zaostrza walkę z fałszywymi reklamami. Testuje nowy system raportowania scamu
Facebook rozpoczął w Wielkiej Brytanii testowanie nowego systemu zgłaszania przez użytkowników internetowych oszustw przybierających postać reklam. O tym czy raportowane przez internautów treści zostaną usunięte z serwisu decyduje specjalny zespół moderatorów. W ten sposób Facebook zamierza zaostrzyć walkę ze zjawiskiem reklamowego scamu pojawiającego się na platformie.
O testach prowadzonych obecnie przez Facebook poinformował dziennik „The Guardian”. Zgodnie z tymi doniesieniami serwis wprowadził na terenie Wielkiej Brytanii nowy system wykrywania mylących reklam, które prowadzą do niebezpiecznych usług, takich jak podejrzane oferty finansowe czy sprzedaż środków udających leki.
Testowane przez Facebook rozwiązania pozwala brytyjskim użytkownikom na flagowanie i zgłaszanie reklam, które oceniają oni jako wprowadzające w błąd i wykorzystywane do oszustw.
Zgłoszeniami pochodzącymi od użytkowników zajmuje się specjalny zespół moderatorów Facebooka, który ostatecznie decyduje o tym czy konkretna reklama łamie regulamin i powinna zostać usunięta.
Oprócz wprowadzenia nowego narzędzia raportującego reklamowy scam (nie wiadomo kiedy zostanie udostępnione na szerszą skalę) Facebook zamierza zainwestować także 3 mln funtów w brytyjską organizację Citizens Advice, która walczy ze zjawiskiem mylących reklam w sieci.
Ta ostatnia inicjatywa jest następstwem wcześniejszego pozwu wniesionego przez Martina Lewisa, dziennikarza zajmującego się sprawami praw konsumentów, który stwierdził że jego wizerunek został wykorzystany na Facebooku w reklamach wprowadzających użytkowników w błąd. Lewis w ramach ugody zgodził się na odstąpienie od roszczeń pod warunkiem, że Facebook wesprze Citizens Advice finansowo.
W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook zaostrza walkę z fałszywymi reklamami. Testuje nowy system raportowania scamu