Facebook z wyższymi wpływami reklamowymi niż Comcast i Disney
Po pierwszych trzech kwartałach 2016 roku Facebook zanotował ponad 9 miliardów przychodów reklamowych. To więcej niż zdołały zgromadzić z reklam Comcast i Disney. Po raz pierwszy w historii Facebook pokonał w segmencie reklamowym największych tradycyjnych graczy na rynku mediów.
Dane dotyczące wyników finansowych Facebooka w segmencie reklamowym ujawnił serwis The Information. Według podanych liczb w pierwszych trzech kwartałach br. serwis Marka Zuckerberga osiągnął w USA przychody reklamowe w kwocie 9,1 mld dol.
Co prawda po stronie wpływów z reklam Facebook nadal pozostaje w tyle za Google, który z kwotą 21,5 mld dol. pozostaje niekwestionowanym liderem, jednak po raz pierwszy największa platforma społecznościowa pokonała tak znaczących graczy jak medialne koncerny Comcast i Disney.
Pierwsza z wymienionych firm po trzech kwartałach br. odnotowała 7,6 mld dol. z reklam, zaś Disney zapisał na swoim koncie 6,7 mld.
Obecne dane wskazują, że Facebook dynamicznie i konsekwentnie zwiększa swoje przychody z reklam na amerykańskim rynku. W 2014 r. zamknął pierwsze trzy kwartały kwotą 3,6 mld dol., zaś w ub.r. wpływy osiągnęły poziom 5,5 mld dol.
Globalnie Facebook w III kwartale br. zanotował 6,8 mld dol. wpływów reklamowych, o 59 proc. więcej niż rok wcześniej. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 84 proc. całego przychodu z reklam.
Dołącz do dyskusji: Facebook z wyższymi wpływami reklamowymi niż Comcast i Disney