W prasowych reklamach Facebook przeprasza za aferę z Cambridge Analytica. „To było nadużycie zaufania”
W całostronicowych reklamach zamieszczonych w największych tytułach prasowych w USA i Wielkiej Brytanii Facebook przeprosił za udostępnienie danych 50 milionów użytkowników serwisu. - To było nadużycie zaufania, przykro mi że nie zrobiliśmy więcej gdy był na to czas - przyznał w ogłoszeniu Mark Zuckerberg, szef Facebooka.
Opublikowane ogłoszenia w największych gazetach w USA i Wielkiej Brytanii są odpowiedzią na kryzys wokół Facebooka związany z informacjami o tym, że brytyjski ośrodek analityczny Cambridge Analytica (CA), stojący za sukcesem kampanii Donalda Trumpa i akcji popierającej Brexit nielegalnie wykorzystał dane nawet 50 mln użytkowników serwisu kierowanego przez Marka Zuckerberga.
W niedzielę w najpopularniejszych amerykańskich i brytyjskich tytułach prasowych pojawiły się całostronicowe ogłoszenia w których Facebook w oszczędnej formie (czarne litery na białym tle) przeprosił użytkowników za swoją politykę.
Jesteśmy odpowiedzialni za to by chronić waszą prywatność, a jeśli tego nie potrafimy nie zasługujemy na to by wam służyć - głosi najbardziej widoczne zdanie opublikowanych przeprosin.
Poniżej w krótkim tekście pochodzącym bezpośrednio od Marka Zuckerberga przyznaje się on do błędów i obiecuje poprawę. To było nadużycie zaufania, przykro mi że nie zrobiliśmy więcej gdy był na to czas. Podejmujemy kroki by podobna sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości - zapewnia Zuckerberg i informuje, że firma podjęła już działania zmierzające do ograniczenia dostępu do danych użytkowników. - Dziękuję wam za wiarę w tę społeczność. Obiecuję zrobić dla was więcej - kończy Zuckerberg.
Opublikowany tekst pochodzi niemal w oryginale z oświadczenia zamieszczonego przez Zuckerberga w środę na jego koncie na Facebooku, a także z wywiadu udzielonego przez szefa Facebooka stacji CNN.
W Wielkiej Brytanii ogłoszenia zostały zamieszczone na ostatnich stronach „Sunday Telegraph”, „Sunday Times”, „Mail on Sunday”, „Observera”, „Sunday Mirror” oraz „Sunday Express”. Z kolei w USA przeprosiny opublikowano na łamach „New York Timesa”, „Washington Post” i „Wall Street Journal”.
W ub.r. Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).
Dołącz do dyskusji: W prasowych reklamach Facebook przeprasza za aferę z Cambridge Analytica. „To było nadużycie zaufania”