Facebook wprowadza aplikację Facebook Gaming. Pozwala oglądać gry w streamingu
Facebook udostępnił nową aplikację o nazwie Facebook Gaming. Platforma pozwala na korzystanie z wybranych gier mobilnych, jednak jej najważniejszą funkcją jest możliwość oglądania w streamingu rozgrywek prowadzonych przez wybranych graczy. W założeniach Facebook Gaming ma konkurować z platformami Twitch i YouTube.
Platformy oferujące oglądanie gier w technologii streamingu rozwijają się dynamicznie, jednak rynek ten jest obecnie zdominowany przez dwa główne serwisy – Twitch oraz YouTube. Liderem jest zdecydowanie należący do Amazona Twitch, który według prognoz eMarketera tylko w USA będzie miał do końca 2020 r. 37,5 mln użytkowników miesięcznie.
Facebook Gaming do mobilnego streamingu
Od pewnego czasu w konkurencję w segmencie streamingu gier próbuje włączyć się Facebook, który w swoim serwisie oferuje możliwość obserwowania rozgrywek prowadzonych przez użytkowników.
Teraz Facebook udostępnił aplikację o nazwie Facebook Gaming. Na razie mogą ją zainstalować jedynie użytkownicy urządzeń z systemem Android, według zapowiedzi niebawem ma się pojawić wersja do iOS.
Najważniejszą sekcją Facebook Gaming jest możliwość oglądania streamingu z rozgrywek prowadzonych przez poszczególnych graczy oraz w konkretnych tytułach. Na liście jest wiele znanych gier, m.in. Valorant oraz Call of Duty: Warzone.
W innej części aplikacji użytkownik może skorzystać z wybranych gier typu casual. Zgodnie z zapowiedzią w niedalekiej przyszłości w Facebook Gaming znajdzie się funkcja o nazwie Go Live, dzięki której każdy użytkownik będzie mógł w prosty sposób rozpocząć własnych streaming z gry i udostępnić go innym.
Przyspieszony start
Przed wprowadzeniem na rynek nowej aplikacji Facebook prowadził jej wielomiesięczne testy w wybranych krajach Azji oraz Ameryki Łacińskiej. Zgodnie z informacjami podanymi przez „The New York Times” pierwotnie premierę Facebook Gaming planowano na czerwiec 2020 r., jednak wprowadzenie aplikacji przyspieszono z powodu pandemii koronawirusa i związaną z nią domową izolacją wielu potencjalnych użytkowników nowej platformy.
Facebook zaznacza, że obecnie w aplikacji nie są emitowane reklamy, nie wiadomo jednak czy nie pojawią się one w przyszłości. Na razie jedyny sposób monetyzacji platformy polega na dobrowolnych datkach dla graczy wpłacanych przez użytkowników, część każdej takiej kwoty trafia do Facebooka w ramach prowizji.
W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza aplikację Facebook Gaming. Pozwala oglądać gry w streamingu