SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook rozszerza ofertę Facebook Gaming. Gry w chmurze bez instalacji

Facebook rozbudował platformę o nazwie Facebook Gaming o opcję, która pozwala na uruchamianie gier w chmurze i korzystanie z nich w streamingu bez konieczności instalacji. Na razie darmowa usługa jest dostępna w wybranych regionach USA i oferuje korzystanie z pięciu tytułów.

Platforma Facebook Gaming funkcjonuje na Facebooku od pewnego czasu oferując dostęp do gier z poziomu serwisu i w wersji mobilnej. Z kolei w kwietniu br. Facebook udostępnił nową aplikację Facebook Gaming przeznaczoną głównie do oglądania rozgrywek z gier, podobnie jak to się dzieje w serwisie Twitch.

Gry z chmury w Facebook Gaming

Teraz Facebook poinformował, że wprowadza do oferty nowe gry dostępne bezpośrednio z chmury, które nie wymagają instalacji i pozwalają na natychmiastową rozgrywkę.

Czytaj także: Microsoft uruchamia usługę xCloud. 150 tytułów na start, także w Polsce (pełna lista)

Z nowych tytułów można korzystać zarówno w telefonach komórkowych, jak i z poziomu desktopowej przeglądarki internetowej.

Wszystkie wprowadzane obecnie tytuły są darmowe, będą jednak umożliwiały mikropłatności oraz wyświetlały krótkie reklamy. Facebook zaznacza, że oferując nowe gry nie zamierza na ich potrzeby uruchamiać żadnej oddzielnej platformy do ich obsługi. Wszystkie mają być dostępne bezpośrednio w serwisie, na razie jednak jedynie w wybranych kilku stanach w USA.

Obecnie dostępnych jest jedynie 5 tytułów: Asphalt 9: Legends, Mobile Legends: Adventure, PGA TOUR Golf Shootout, Solitaire: Arthur’s Tale oraz WWE SuperCard. Nie wiadomo kiedy oferta zostanie rozszerzona i w jakim terminie trafi także do polskich użytkowników.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 r. 18,69 mld dol. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld dol.). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 mld dol., co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale zysk netto w wysokości 5,18 mld dol., w porównaniu do 2,62 mld dol. zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).

Czytaj także: Google Stadia ruszy w listopadzie 2019. Abonament 9,99 dolara i osobne opłaty za gry

 

Dołącz do dyskusji: Facebook rozszerza ofertę Facebook Gaming. Gry w chmurze bez instalacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl