SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nie tylko sponsorzy. Jak marki reklamują się z okazji Euro 2024

Biedronka, Lidl, Orlen, Media Markt, Tyskie, Żywiec, Lay's i wiele innych marek w swoich kampaniach reklamowych nawiązuje do największej aktualnej imprezy sportowej - piłkarskiego Euro 2024. 

Michał Kubiak i Jakub Błaszczykowski w reklamie piwa Warka Michał Kubiak i Jakub Błaszczykowski w reklamie piwa Warka

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to wielkie wydarzenie sportowe, które przyciąga przed telewizory miliony widzów. Dla przykładu: niedzielny mecz Polska - Holandia zgromadził średnio 7,5 mln osób.

Wiele marek wykorzystuje ten czas, by promować swoje produkty i usługi. Robią to oczywiście sponsorzy Euro 2024 i sponsorzy piłkarskiej reprezentacji. Ale nie tylko. Sporo marek nie związanych z piłkarskimi mistrzostw wykorzystuje ten czas, by zwrócić na siebie uwagę potencjalnych klientów czy konsumentów. Część z nich promuje to, co w jakiś sposób może wiązać się z piłką nożną i oglądaniem meczy, jak np. producenci przekąsek, napojów czy piwa oraz producenci i sprzedawcy telewizorów. 

Poniżej prezentujemy aktualne reklamy, które pośrednio lub bezpośrednio nawiązują do Euro 2024:

Biedronka - sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski    

Biedronka w kampanii podkreśla zaangażowanie w sponsoring polskiej kadry narodowej, a dodatkowo promuje wybraną ofertę, np. dań na grilla, napojów czy przekąsek.   
                    
 

Tarczyński - sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski       
Marka podkreśla swoje zaangażowanie w sponsoring i zachęca do kibicowania polskiej drużynie.             
   

Lidl - partner UEFA Euro 2024  - "We are in your team"     

Lidl jest partnerem Euro2024 i to podkreśla w swojej “około piłkarskiej” kampanii, organizuje też promocję, w której można zdobyć bilety na mecze.  
 

 

              

Kuchnia Vikinga - partner piłkarskiej reprezentacji Polski       
Marka dosłownie kilka dni temu ogłosiła, że jest sponsorem polskiej reprezentacji piłkarskiej i informuje o tym w swoich reklamach, przy okazji promując catering dietetyczny.  
 

Leroy Merlin - sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski  
Marka w swojej komunikacji podkreśla, że kibicuje biało-czerwonym, a w promocji swojej oferty wykorzystuje hasła nawiązujące do piłki nożnej. 

 

 

Inpost - sponsor reprezentacji Polski  
Inpost, który właśnie przedłużył sponsoring piłkarskiej kadry narodowej m.in. wspiera polskich kibiców w social mediach i na bieżąco umieszcza wpisy na swoich profilach. 

 

Staropolanka - partner piłkarskiej reprezentacji Polski  
Ta marka wody podkreśla w social mediach przede wszystkim fakt, że pozostaje partnerem polskiej reprezentacji piłkarskiej. 

 

Fakro - partner piłkarskiej reprezentacji Polski  
Marka w swoich działaniach organizuje m.in. konkurs, w którym nagrodami są m.in. repliki piłki Euro 2024. 

 

4Move - partner piłkarskiej reprezentacji Polski  
Marka przypomina w komunikacji, że jest partnerem polskich piłkarzy i zachęca w social mediach do kibicowania biało-czerwonym. 

 

Lotto - Robert Lewandowski       
Totalizator Sportowy przy okazji Euro 2024 emituje reklamy z udziałem polskiego kapitana Roberta Lewandowskiego i zachęca do kibicowania Polsce.  
 

Lays - "No Lay's, No game"    
W przygotowanym z okazji Euro 2024 spocie wystąpili dwaj znani piłkarze: Dawid Beckham i Thierry Henry.                    
 

Media Expert - “Mistrzowskie przeceny”      
Media Expert przy okazji Euro 2024 promuje m.in. przeceny i wspiera się w reklamach wizerunkiem znanego piłkarskiego komentatora, Dariusz Szpakowskiego.                  
 

 Media Markt -"Tu bije serce futbolu"             
Media Markt zwraca na siebie uwagę hasłem “Tu bije serce futbolu” i zachęca w kampanii do skorzystania z “mistrzowskiej oferty”, w ramach której oferuje m.in. promocyjne ceny na zakup telewizorów.           
 

Rossmann - Kuba Błaszczykowski  
Sieć drogerii, chociaż nie nawiązuje w komunikacji do trwających mistrzostw Europy w piłce nożnej, to właśnie w trakcie ich trwania prowadzi kampanię z udziałem byłego reprezentanta Polski. 

Superbet  
Bukmacher realizuje właśnie lokalnie największą w swojej historii kampanię, w której nawiązuje do Euro 2024. Pokazuje w niej świat tuż przed nadejściem Wielkiej Piłki.   

 

Play 
Ta sieć komórkowa w związku z Euro 2024 proponuje klientom specjalną ofertę - pakiet kanałów sportowych, a promuje to spotami z udziałem byłego reprezentanta Polski, Jakuba Błaszczykowskiego.  
 

Żywiec  
Ta marka piwa pokazuje piłkarskim kibicom, że nie zapomina o tak ważnym wydarzeniu sportowym, jak Euro 2024 i na bieżąco swoimi wpisami w social mediach udowadnia, że wie, co się dzieje na piłkarskim boisku. 

Żabka -  “Kibicowanie - masz to w Żabce”  
Żabka przy okazji Euro 2024 promuje m.in. ofertę przekąsek zachęcając do skorzystania z niej kibiców piłkarskich. 

 

 RTV Euro AGD - “Mistrzowskie okazje”  

Sieć elektromarketów wykorzystuje Euro 2024 do specjalnych promocji cenowych i zachęca do zakupu np. telewizorów w promocyjnych cenach. 


Kaufland - bon za każdy strzelony gol  
Kaufland, który nie jest bezpośrednio zaangażowany w Euro 2024 chce zwrócić uwagę kibiców piłkarskich na swoją ofertę. Użytkownikom swojego programu lojalnościowego rozdaje bony za każdy strzelony przez Polaków gol. 

Puma - kampania “Forever. Faster”  
W globalnej kampanii marka opowiada historię swoich najlepszych piłkarzy. Ponieważ szybkość zawsze była charakterystycznym elementem marki, nowy rozdział pokazuje, jak bardzo jest ona ważna w piłce nożnej i nie tylko.

 

Tyskie  
Marka piwa należąca do Kompanii Piwowarskiej z okazji Euro 2024 prowadzi szereg działań w internecie i na swoich profilach w social mediach. Skupia się na aktywnościach real-time-marketingowych i na bieżąco reaguje na to, co dzieje się w trakcie mistrzostw.

Dołącz do dyskusji: Nie tylko sponsorzy. Jak marki reklamują się z okazji Euro 2024

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mark
Jest jedno zasadniczy szkopuł. Ogromne pieniądze na sponsoring i reklamy nie idą w parze z poziomem gry piłkarzy.
8 0
odpowiedź
User
Alex
Firmy dzielą się na mądre i głupie. Mądre nie sponsorują sportu czy reprezentacji a tylko nawiązują do wydarzeń sportowych w swoich reklamach. Głupie wydają pieniądze na sportowy sponsoring - a w zalewie wiadomości, postów, reklamy innych firm i tak nie są kojarzone przez klientów z daną drużyną czy sportem.
9 1
odpowiedź
User
Grzesiek
Szkoda, że Polska awansowała na to Euro. Nie nadawali się. Gdyby nie awansowała, sponsorzy odeszliby, a PZPN musiałby zająć się poziomem sportowym piłkarzy. Tak, biznes się kręci nawet w cieniu wstydliwej porażki
2 0
odpowiedź