Reklama w TVP przy meczu Polaków kosztuje nawet 400 tys. zł, będzie licytacja
Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na czerwiec br. Najwięcej kosztują reklamy przy piłkarskich meczach Polaków na Euro 2020, które startuje 11 czerwca. Wysokie stawki mają też mecze towarzyskie polskich piłkarzy.
11 czerwca startują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2020. TVP już wiele tygodni zaprezentowała specjalny cennik reklamowy dedykowany tym transmisjom. W czerwcu spośród spotkań transmitowanych na antenach TVP najwyżej wyceniono mecze z udziałem polskich piłkarzy. Najwięcej kosztuje spot przy meczu Hiszpania - Polska 19 czerwca br. - kosztuje on 400,9 tys.zł (cena netto, bez rabatów, dla spotu 30-sek.).
Mimo podania cen w cenniku stawki mogą być wyższe - Biuro Reklamy TVP pozycje w blokach reklamowych przy meczach z Polakami, meczach półfinałowych i finale UEFA Euro 2020 będzie sprzedawać bowiem w drodze licytacji. Licytacje odbędą się: - 24 maja - dla meczy z Polakami, a 25 maja - dla meczy półfinałowych i finału Euro 2020.
W pierwszej połowie czerwca TVP1 pokaże także dwa mecze towarzyskie z udziałem polskich piłkarzy. Spotkanie z Rosją odbędzie się 1 czerwca- spot przy nim kosztuje 187 tys. zł, zaś mecz z Islandią zostanie rozegrany 8 czerwca - tutaj reklama kosztuje 123,2 tys. zł.
Za spot przy "Wiadomościach" reklamodawcy zapłacą maksymalnie 61,8 tys. zł. Cena za reklamę przy serwisie sportowym wynosi 34,8 tys. zł dla emisji w dni robocze i 34,2 tys. zł dla emisji w niedzielne wieczory.
Stawki dla reklam przy prognozie pogody wynoszą z kolei: 61,4 tys. zł w dni powszednie i 78,3 tys. zł w niedziele.
Za reklamę przy serialu "Ojciec Mateusz" trzeba zapłacić 31,6 tys. zł, a przy serialu "Komisarz Alex" - 27 tys. zł. Reklamę przy "Sprawie dla reportera" wyceniono na 23,8 tys. zł.
W czerwcu z anteny TVP2 znikną niemal wszystkie nadawane tu seriale. Tylko w pierwszych dni czerwca zostanie pokazanych kilka odcinków niektórych z nich. I tak reklama przy "Barwach szczęścia" kosztuje 52,1 tys. zł, przy "Na dobre i na złe" - 56,2 tys. zł, a przy "Na sygnale" - 41 tys. zł.
Dwójka będzie w czerwcu transmitować mecze polskich siatkarzy w ramach Ligi Narodów. Najwyżej wyceniono reklamę przy spotkaniu Polaków z Bułgarami - na 81,9 tys. zł.
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).
Firma zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.
Dołącz do dyskusji: Reklama w TVP przy meczu Polaków kosztuje nawet 400 tys. zł, będzie licytacja