Warta przekaże 10 mln zł na walkę z koronawirusem, rezygnuje z kampanii z okazji 100-lecia
Firma ubezpieczeniowa Warta przekaże 10 mln zł na wsparcie walki z epidemią koronawirusa. Wykorzysta na to m.in. środki, które planowała wydać na wizerunkową kampanię reklamową z okazji 100-lecia swojej działalności.
Połowę z 10 mln zł Grupa Warta przekaże wybranym szpitalom zakaźnym. - W obliczu wielkiego wyzwania przed jakim wszyscy stanęliśmy Warta dołącza do szerokiej koalicji ludzi, firm i instytucji wspierających walkę z koronawirusem. Jesteśmy w sytuacji, gdy solidarność i odpowiedzialność społeczna jest najważniejsza. Dlatego też chcemy skierować nasze działania nie tylko do jednej wybranej grupy, ale szeroko - aby przeciwdziałać wszelkim skutkom wirusa, również społecznym i psychologicznym - tłumaczy Jarosław Parkot, prezes Warty.
- Zadaniem ubezpieczycieli, w tym Warty, jest pomagać - i to właśnie staramy się robić w przemyślany i punktowy sposób. Chcemy, aby nasza pomoc trafiła bezpośrednio tam, gdzie jest obecnie najbardziej potrzebna, w tym także do społeczności lokalnych - dodaje.
Jednocześnie Warta zaczyna akcję „Zostań w domu i pomagaj”, w ramach której część składki ze sprzedaży zdalnej ubezpieczeń zostanie przeznaczona na lokalne działania w ramach walki z epidemią. Firma szacuje, że łączna kwota tego wsparcie wyniesie 5 mln zł.
Ubezpieczyciel pomoże lokalnym organizacjom wskazanym przez jej agentów. Uzasadnia, że to oni najlepiej znają środowiska lokalne. Całkowita pomoc zostanie równo podzielona na poszczególne województwa
- Dziś ludzie potrzebują działań, które ich wzmocnią, pomogą budować wspólnotę i poczucie solidarności. Szukają pozytywnych wzorców i codziennych bohaterów, którzy dadzą im nadzieję. To oczywiste, że w tych trudnych chwilach powinniśmy być razem i działać wspólnie. Dlatego nasi agenci będą mieli realny wpływ na to, jak środki zostaną wykorzystane. Wierzymy, że chętnie włączą się w akcję i będąc blisko swoich społeczności pomogą nam wybrać obszary wymagające bezpośredniego wsparcia. Chcemy w ten sposób, aby każdy z naszych agentów miał możliwość zaangażowania się i wniósł swój wkład w niesioną pomoc - dodaje Jarosław Parkot.
Firmy wspierają walkę z koronawirusem
Dotychczas już kilkadziesiąt polskich firm zadeklarowało przekazanie darowizn (w formie pieniężnej bądź materialnej - własne produkty itp.) na rzecz walki z koronawirusem. Wśród nich są m.in. Salony Agata, 4F, Żabka, CD Projekt, Colian, PKN Orlen, Lotos, PKO BP, Bank Pekao czy Maspex.
Pomagają również prywatni przedsiębiorcy. Jerzy Starak, właściciel Polpharmy, przekaże polskim szpitalom 100 respiratorów o wartości 7 milionów złotych.
Dominika Kulczyk zdecydowała się przekazać Fundacji Lekarze Lekarzom 20 mln zł. Darowizny ofiarowali także sportowcy,m.in. Robert Lewandowski i Jakub Błaszczykowski.
W ramach akcji #PosiłekDlaLekarza aktywiści z kilku stowarzyszeń zbierają środki na posiłki dla personelu medycznego, który w szpitalach opiekuje się chorymi na COVID-19.
Na Siepomaga trwa zbiórka organizowana przez sam serwis, na pomoc w walce z koronawirusem. W kilkanaście dni udało się zebrać ponad 19 milionów złotych.
Wielomilionowe darowizny na rzecz walki z epidemią przekazały też czołowe firmy państwowe i należące do nich fundacje. Przykładowo Orlen kupił 7 milionów maseczek ochronnych, z których 1,6 mln sztuk przekazano Agencji Rezerw Materiałowych i fundacji. Należąca do koncernu fundacja najpierw przekazała na walkę z koronawirusem 6 mln zł, a w tym tygodniu zwiększyła to wsparcie do 60 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Warta przekaże 10 mln zł na walkę z koronawirusem, rezygnuje z kampanii z okazji 100-lecia