SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Elon Musk: Bojkot reklamodawców zabije platformę X

Bojkot reklamodawców może zabić firmę - powiedział w środę właściciel platformy X Elon Musk w wywiadzie na konferencji "New York Timesa". Jednocześnie w niecenzuralnych słowach powiedział reklamodawcom, którzy go "szantażują", by odeszli. Przyznał jednocześnie, że błędem było zamieszczenie wpisu popierającego antysemickie teorie.

Elon Musk / fot. Shutterstock.comElon Musk / fot. Shutterstock.com

"To, co zrobi ten bojkot reklamodawców, to zabije tę firmę" - powiedział Musk w wywiadzie podczas konferencji DealBook Summit, organizowanej przez "New York Times". Odniósł się w ten sposób do odpływu firm reklamujących się na jego portalu w reakcji m.in. na rozpowszechnianie ekstremistycznych treści oraz wpisy samego Muska.

Jednocześnie miliarder z RPA powiedział firmom, które wycofały reklamy, by więcej nie reklamowały się na X (d. Twitterze).

"Jeśli ktoś ma mnie szantażować reklamami, szantażować pieniędzmi, niech się pier...." - powiedział biznesmen, dwukrotnie powtarzając niecenzuralny zwrot, kierując go m.in. do obecnego na widowni szefa koncernu Disneya, Boba Igera.

Disney jest jedną z firm, które zrezygnowały z zamieszczania reklam na X. Obok Disneya na podobny krok zdecydowało się wiele dużych korporacji, w tym IBM, Apple, Warner Bros. Discovery, czy ostatnio "Washington Post". Stało się to po tym, jak Musk w jednym z wpisów poparł użytkownika, który twierdził, że Żydzi promują nienawiść do białych. Później stwierdził, że "nie wszystkie społeczności żydowskie" to robią.

Miliarder przyznał w środę, że była to "jedna z najgłupszych, jeśli nie najgłupsza, rzecz, którą zrobił na platformie" i że dał tym samym do ręki "naładowany pistolet wszystkim tym, którzy go nienawidzą" oraz antysemitom. Próbował też wyjaśniać, co miał na myśli, mówiąc, że chodziło mu o "ludzi ze społeczności żydowskiej" którzy finansują "grupy aktywistów, którzy popierają Hamas". Dodał, że problem polegał na tym, że wspierali oni "generalnie prześladowane grupy" i że niektóre z tych grup "niestety chcą waszej zagłady".

X po raporcie o treściach antysemickich stracił reklamodawców

Tydzień Media Matters ogłosiła, że reklamy - m.in. Apple i Oracle - ukazywały się na platformie X obok komentarzy z treściami antysemickimi i neonazistowskimi - na przykład, cytatów Adolfa Hitlera i wypowiedzi negujących Holocaust. W piątek organizacja oznajmiła, że zidentyfikowała reklamy m.in. koncernów Amazon i NBCUniversal obok nacjonalistycznych i rasistowskich hasztagów. 

Według ustaleń Media Matters serwis X nie blokuje wpisów, które np. chwalą Adolfa Hitlera, a jego cytaty są sformułowane jako inspirujące wypowiedzi. Na platformie zamieszczane są także pozytywne memy na temat narodowego socjalizmu i wpisy negujące Holokaust.

W czwartek koncern IBM ogłosił, że zawiesza kampanię reklamową wartą milion dolarów na portalu X po doniesieniach, że reklamy firmy pojawiły się obok wpisów chwalących Hitlera. Swoje aktywności reklamowe w serwisie wstrzymały również m.in. Warner Bros., Walt Disney, Lionsgate, Paramount, Sony Pictures i Apple.

Dołącz do dyskusji: Elon Musk: Bojkot reklamodawców zabije platformę X

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:/
W Polsce antysemityzm szczególnie w mediach lokalnych jest powszechny.
odpowiedź
User
Gruby chudek
koleś zrobił wszystko, żeby zarżnąć tę firme, a teraz się dziwi
odpowiedź
User
Haha
Dlaczego jakoś nikt nie ma odwagi powiedzieć na głos, że facet jest po prostu żadnym menadżerem?

Dlaczego nikt nie mówi, że gdyby nie rządowe wsparcie, to większość jego "firm" dawno zniknęłaby w odbycie historii?

Dobrze, że ma na kogo zwalić winę za swoje nieudolne zarządzanie.

Twitter jako jedyny w pełni komercyjny projekt idealnie pokazał, że ten facet jest po prostu słaby...
odpowiedź