„Dzień dobry TVN” liderem rynku. 213 mln zł z reklam
W sezonie 2014/2015 „Dzień dobry TVN” śledziło średnio 577 tys. osób. W porównaniu do poprzedniej serii magazyn stracił 26 tys. widzów. TVN w paśmie emisji programu był jednak nadal liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 213,03 mln zł.
Średnia oglądalność „Dzień dobry TVN” w okresie od 1 września 2014 roku do 21 czerwca 2015 roku wyniosła 577 tys. widzów. Przełożyło się to na 12,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 15,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadziło wydanie magazynu pokazane 7 grudnia ub.r., które przyciągnęło przed telewizory 1,24 mln widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki programu to wydania niedzielne.
Trzy topowe odcinki „Dzień dobry TVN”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR% |
|
07-12-2014 |
1 235 194 |
16,48% |
19-04-2015 |
1 232 302 |
14,37% |
22-02-2015 |
1 224 424 |
15,26% |
W porównaniu do poprzedniego sezonu „Dzień dobry TVN” straciło 26 tys. widzów. W okresie od 31 sierpnia 2013 roku do 22 czerwca 2014 roku magazyn śledziło 603 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 13,29 proc. i 16,76 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVN w paśmie emisji „Dzień dobry TVN” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie należało do Polsatu, którego udział wyniósł 11,16 proc. Trzecia była TVP2, która w tym paśmie emitowała gł. konkurencyjny magazyn „Pytanie na śniadanie” (8,27 proc.), natomiast najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (5,86 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR% |
SHR% |
|
TVN - Dzień Dobry TVN |
576 675 |
12,01% |
15,16% |
Polsat |
535 677 |
11,16% |
11,94% |
TVP2 |
397 258 |
8,27% |
6,84% |
TVP1 |
281 484 |
5,86% |
3,59% |
Wpływy reklamowe TVN wokół magazynu wyniosły 213,03 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Program „Dzień dobry TVN” nadawany jest na atenie TVN w dni powszednie o godz. 8.00 i w weekendy o 8.30. Podczas wakacji w soboty i niedziele o 8.30 będzie można oglądać jego letnią mutację - „Dzień dobry wakacje”.
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” liderem rynku. 213 mln zł z reklam