SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dying Light 2”: 3 mln graczy w pierwszy weekend po premierze

Firma Techland podała, że w pierwszy weekend po jej premierze w grę „Dying Light 2 Stay Human” grało na całym świecie 3 mln graczy.

Kadr ze spotu promującego „Dying Light 2 Stay Human” Kadr ze spotu promującego „Dying Light 2 Stay Human”

Gra „Dying Light 2 Stay Human” pojawiła się w sprzedaży w nocy polskiego czasu z czwartku 3 na piątek 4 lutego br.

„Dying Light 2” jest oferowana w wersjach na komputery oraz konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X. Na agregującej recenzje platformie Metacritic gra w wersji na komputery ma średnią ocen wynoszącą 79 (w skali 0-100, z 37 recenzji), na PlayStation 5 - 77 (z 52 recenzji), a na Xbox Series X - 77 (z 31 recenzji).

Gra jest obecnie na pierwszym miejscu listy bestsellerów platformy Steam, 81 proc. z 42 tys. jej ocen od użytkowników jest pozytywne.

Analityk Kacper Koproń z Trigon DM szacował w rozmowie z PAP Biznes, że aby zwróciły się koszty „Dying Light 2 Stay Human” (100-120 mln dolarów), Techland musi sprzedać 4-4,8 mln kopii gry.

„Dying Light 2” w wersjach na PC, konsole PlayStation i Xbox

Akcja „Dying Light 2 Stay Human” rozgrywa się w post apokaliptycznej rzeczywistości, po globalnej zarazie, która zmieniła ludzi w zombie. W ostatniej ludzkiej osadzie mieszkańcy walczą o przetrwanie. Gracz wciela się w bohatera o nazwisku Aiden Caldwell.

- Rozwinięta mechanika parkour pozwoli graczom na eksplorację rozległego otwartego świata i wykorzystanie ruchu w taktycznej walce. Zaginiona cywilizacja i osadzenie świata we współczesnych ciemnych wiekach, wymaga kreatywnego podejścia do poszukiwania przedmiotów i tworzenia ekwipunku - zapowiada Techland.

- Rozgrywka zmienia się w cyklu dnia i nocy, dzięki czemu gracze mogą odważyć się na plądrowanie opuszczonych legowisk zarażonych w nocy i odkrywanie mrocznych sekretów ludzi u władzy w dzień. Gracze muszą wybrać, po której stronie się opowiedzieć, a swoimi wyborami napiszą własną historię - opisuje producent gry.

 

Od kilku miesięcy trwała przedsprzedaż „Dying Light 2”, każda osoba składająca zamówienie dostawała dodatkowy pakiet atrybutów w grze (zbroje, bronie, plecak, skórki do paralotni).

Jest to sequel gry typu survival horror „Dying Light” wydanej na początku 2015 roku. Techland podkreśla, że do tej pory zagrało w nią ponad 20 mln użytkowników. W lutym 2016 roku pojawiło się jej rozszerzenie „The Following”.

Czy Techland wejdzie na giełdę?

Czy Techland ma szansę odnieść sukces, który przyniesie producentom z Wrocławia korzyści finansowe? - Po pierwszą część sięgnęło ponad 17 mln graczy. Techland nigdy jednak nie osiągnąłby tak zawrotnego wyniku, gdyby nie popremierowe wsparcie. Regularnie dostarczał społeczności świeżą zawartość, nie tylko z powodzeniem podtrzymując zainteresowanie grą przez wiele lat od jej debiutu, ale także wchodząc do pierwszej ligi gier wideo. W tym przypadku plan jest podobny i producent już teraz otwarcie mówi o pięcioletnim cyklu życia "Dying Light 2" - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Marchewka, dziennikarz magazynu "PSX Extreme".

Kacper Koproń nie ukrywa, że jeśli "Dying Light 2" odniesie sukces, to jest szansa, że jej producent wejdzie na giełdę, tak jak to wcześniej zrobił CD Projekt. - Potencjalne IPO Techlandu byłoby dużym wydarzeniem dla polskiego rynku kapitałowego. Prezes firmy Techland podkreślał w wywiadach, że wejście na giełdę będzie uzależnione od sukcesu nowej gry. Na pewno będę obserwować w pierwszych dniach po premierze sprzedaż "Dying Light 2" - stwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

- Paweł Marchewka (prezes Techlandu - przyp. red.) zapowiedział niedawno w "Business Insider", że chciałby, by do końca tego roku pojawiło się 10 mln kopii. Ja to traktuję jako punkt referencyjny i wyznacznik, że jeśli faktycznie gra znajdzie tylu nabywców, to Techland rozpocznie proces wejścia na giełdę. Instytucje finansowe na pewno będą się przyglądać uważnie, co się dzieje wokół "Dying Light 2" i porównywać ją do najbardziej znanych tytułów, które debiutowały w ostatnich latach - uważa Kacper Koproń.

Firma Techland istnieje od 1991 r. Zajmuje się produkcją i wydawaniem gier komputerowych. Kierują nią Paweł Marchewka. Firma posiada biura w Warszawie, Wrocławiu i Ostrowie Wielkopolskim. W zeszłym roku Techland przekształcił się w spółkę akcyjną. Firma zatrudnia ponad 400 osób.

Dołącz do dyskusji: „Dying Light 2”: 3 mln graczy w pierwszy weekend po premierze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl