TVP1 liderem w DVB-T w lutym, TVP Info na drugim miejscu. Antena HD i TVP Kobieta najwyżej wśród nowych kanałów
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. w grupie 4+ była TVP1, a w 16-49 - Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł TVP Dokument, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W lutym 2022 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2021 roku zmniejszył się o 20,75 proc. i wyniósł 11,38 proc.
TVP Info wyprzedziło TVN, Polsat i TVP2
Drugi był kanał TVP Info, który zanotował udział na poziomie 10,57 proc., po wzroście o 65,93 proc. Stacja awansowała z piątej lokaty.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium uzupełnia Polsat ze wzrostem udziału o 5,35 proc. do 10,44 proc.
Czwarta była TVP2, której udział zmalał o 12,26 proc. do 10,09 proc. Kanał spadł z miejsca drugiego. Czołową piątkę uzupełnia TVN, który spadł z czwartej pozycji - wzrost udziału o 0,60 proc. do 6,73 proc.
Najwięcej zyskał kanał TVP Dokument, którego wynik względem lutego 2021 roku poszedł do góry o 157,14 proc. do 0,18 proc. Kanał w zestawieniu był przedostatni.
Z kolei najwięcej straciła będąca ostatnia w zestawieniu stacja TVP Rozrywka. Jej udział zmalał o 80,70 proc. do 0,11 proc.
1,07 proc. udziału Antena HD, 0,73 proc. - TVP Kobieta i 0,63 proc. - Wydarzenia24
Dziewiętnaste miejsce zajął kanał Antena HD, który nadaje od 1 maja 2021 roku. Stacja powstała w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji ATM Rozrywki. Średni rynkowy udział Antena HD w lutym br. w DVB-T wyniósł 1,07 proc.
Dwa miesiące wcześniej wystartował nowy kanał TVP Kobieta, który oglądać można także w naziemnej telewizji cyfrowej. W lutym stacja w DVB-T miała 0,73 proc. udziału (21. lokata w zestawieniu).
Trzy oczka niżej znalazł się inny nowy kanał - Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. Jego średni rynkowy udział wyniósł 0,63 proc.
Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2022 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 11,56 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 11,80 proc.
Udział drugiego TVN zmniejszył się o 1,13 proc. do 8,75 proc. Podium uzupełnia TVP2 (7,11 proc., w dół o 7,06 proc.), która wyprzedziła TVP1 (6,46 proc., - 20,83 proc.). Piąty był TV Puls (6,10 proc., - 17,57 proc.)
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 81,16 proc. do 5 proc., odnotowało TVP Info. Również i w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 66 proc. do 0,17 proc.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w DVB-T w lutym, TVP Info na drugim miejscu. Antena HD i TVP Kobieta najwyżej wśród nowych kanałów