Duży wzrost sprzedaży 'Vivy!', 'Gala' w dół
Liderem segmentu pism typu people było w sierpniu br. niezmiennie"Party". Bardzo duży wzrost zanotowała "Viva!", natomiast w dółposzła sprzedaż "Gali". Wśród tygodników yellow bez zmian króluje"Życie na Gorąco", a tracą wszystkie tytuły poza "Twoim Imperium".
W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika"Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła504 373 egz., czyli była o 6 proc. wyższa niż w sierpniu 2008 roku- pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasyopracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się głównykonkurent "Party", czyli dwutygodnik "Show"Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż ogółem wyniosła 466 926 egz.(tytuł ukazuje się od końca września 2008 r.).
Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (EdipressePolska), które zanotowała wzrost sprzedaży aż o 86 proc. i wsierpniu br. sprzedała się w ilości 335 869 egz. Trzeba jednakdodać, że obydwa numery tego pisma, które ukazały się w sierpniubr., trafiły na rynek w promocyjnej cenie 1,99 zł (standardowa cenamagazynu to 5,90 zł). Rok temu żadne z sierpniowych wydań nie miałoobniżonych cen.
Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli"Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem napoziomie 119 015 egz., który jako jedyny w segmencie zanotowałspadek wynoszący aż 25,5 proc. Tytuł ten nie jest jednak wspieranypromocjami cenowymi i jego podstawowa mutacja kosztowała w sierpniubr. 3,50 zł, zaś rok wcześniej - 2,90 zł.
Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, żenieduże wzrosty sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentupeople poza "Galą". Najbardziej do góry, bo o 8,5 proc. poszłasprzedaż "Show".
* - Wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazynyto dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.
W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęłyczterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer).Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedałsię w sierpniu br. w ilości wynoszącej 684 757 egz., czyli o 4,5proc. niższej niż rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał wdrugim miesiącu wakacji średnią sprzedaż ogółem na poziomie 354 665egz. i jako jedyny w segmencie zanotował wzrost, wynoszący jednakzaledwie 0,7 proc.
Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce"Rewia", której sprzedaż spadła o 11,1 proc. do 282 438 egz.
Porównując dane z sierpnia br. do danych z poprzedniegomiesiąca widać, że wzrosła sprzedaż wszystkich tygodnikówyellow poza "Twoim Imperium". Najwięcej zyskało pismo "Świat &Ludzie", którego sprzedaż poszła do góry o 2,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży 'Vivy!', 'Gala' w dół