Prezerwatywy (durex) Red w kampanii na rzecz walki z HIV i AIDS. W spotach Karolina Gilon i Jakob Kosel (wideo)
Reckitt Benckiser, producent prezerwatyw Durex, rozpoczął kampanię społeczną opartą na ich specjalnej serii (durex) Red. Celem jest pomoc dla mieszkańców Afryki zakażonych wirusem HIV i chorych na AIDS. Polskimi ambasadorami akcji są Karolina Gilon i Jakob Kosel.
W ramach akcji 5 listopada prezerwatywy (durex) Red pojawiły się w sprzedaży we wszystkich krajach, w których jest obecna marka Durex. Zyski ze ich sprzedaży zostaną przekazane bezpośrednio na poczet programu „Zatrzymać dziewczynki w szkole” (Keeping Girls in School) realizowanego w Południowej Afryce, gdzie żyje obecnie 7,1 miliona osób zakażonych wirusem HIV lub chorych na AIDS.
- Na świecie żyje 37 milionów osób zarażonych wirusem HIV. Statystycznie 69 proc. ludzi na świecie co tydzień uprawia seks. Dzięki nowej, przełomowej kooperacji (durex) Red mamy szanse na pomoc jednym (potencjalnym nosicielom) i ochronę drugich (osób zdrowych i często nieświadomych problemu). Liczymy na znaczącą poprawę losu młodych kobiet, zwłaszcza w Południowej Afryce, gdzie ten problem jest szczególnie widoczny - komentuje Justyna Dadał, senior brand manager marki Durex
Polskimi ambasadorami akcji są Karolina Gilon (prowadząca program „Druga Twarz”) oraz Jakob Kosel (finalista piątej edycji „Top Model”, prowadzący program „Top Model Front Row”). Z ich udziałem zrealizowano animacje GIF i spot z hasłem „Baw się bezpiecznie”.
Z kreację materiałów graficznych i spotów oraz działania w internecie (m.in. w mediach społecznościowych) odpowiada agencja VMLY&R Poland, a za współpracę z influencerami - agencja LiquidThread. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Papaya Films, a media zaplanował i kupił dom mediowy Zenith.
Za granicą kampanię wspierają m.in. szwedzka piosenkarka Zara Larsson, brytyjski aktor Thandi Newton, gwiazda Broadwayu Javier Muñoz, komik, piosenkarz i aktor Phoebe Robinson, influencer i aktywista Tyler Oakley, piosenkarz, raper i aktor Jacob Lattimore oraz aktor Christian Navarro. Globalne hasło akcji to „Have Sex and Save Lives”.
Reckitt Benckiser zapowiada też, że w ramach współpracy z organizacją (RED) w ciągu trzech lat przeznaczy minimum 5 mln dolarów dotacji na rzecz Globalnego Funduszu na rzecz Walki z AIDS.
Dołącz do dyskusji: Prezerwatywy (durex) Red w kampanii na rzecz walki z HIV i AIDS. W spotach Karolina Gilon i Jakob Kosel (wideo)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thandie_Newton