SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Doda - 12 kroków do miłości" hitem Polsatu. "To Doda generuje tak wysoką oglądalność"

Pierwszy odcinek nowego show Polsatu obejrzało ponad 800 tys. widzów, kolejne już nieco mniej, ale "Doda - 12 kroków do miłości" nadal notuje bardzo dobre wyniki oglądalności. Program jest szeroko promowany na TikToku i tam również kolejne filmiki mają imponujące liczby wyświetleń. - Telewizje tracą młodych odbiorców, więc robią co mogą w mediach społecznościowych, by dotrzeć do tej grupy - komentuje Wojtek Kardyś, ekspert od komunikacji internetowej.

Dorota Rabczewska na planie programu „Doda. 12 kroków do miłości”, fot. Polsat Dorota Rabczewska na planie programu „Doda. 12 kroków do miłości”, fot. Polsat

Dorota Rabczewska szuka miłości. I robi to na oczach widzów. Telewizja Polsat wraz z jesienną ramówką wprowadziła nowy format. Od 3 września w każdą sobotę o godz. 20 stacja emituje nowy reality-show "Doda - 12 kroków do miłości". Program powstaje na licencji izraelskiego formatu "Anna's 12 Steps to Love". W oryginalnej wersji tytułowa Anna związała się z wybranym w programie mężczyzną i założyła z nim rodzinę.

Czy podobnie będzie u nas? Oczywiście Polsat tego nie zdradza, bo chce, by widzowie śledzili kolejne randki Dody przed ekranami telewizorów. Zdjęcia do programu kręcono wczesnym latem. Prace na planie zakończyły się w połowie lipca. Dorota Rabczewska w tym czasie zamieszkała w luksusowej willi. - Ceny tego typu nieruchomości oscylują wokół 4 mln zł. Willa otoczona jest malowniczym zadrzewionym ogrodem z mnóstwem miejsca do ćwiczeń, co dla kultywującej zdrowy styl życia Dody ma ogromne znaczenie. Producenci starali się znaleźć miejsce, w którym artystka znajdzie ukojenie, wyciszenie i będzie mogła się skupić na celu, czyli znalezieniu partnera - informowało biuro prasowe Telewizji Polsat.

"Mamy do czynienia z wielką gwiazdą"

Na razie szefowie stacji mogą być zadowoleni. Pierwszy odcinek programu obejrzało 811 tys. osób. Przełożyło się to na 7,17 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. W grupie komercyjnej (wiek 16-49) było to - 9,08 proc., a w grupie wiekowej 16-59 - 7,97 proc. Tak wynika z analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement. Jak wyliczono, pierwszy odcinek przynajmniej przez jedną minutę dotarł do 2,71 mln osób.

- To Doda generuje tak wysoką oglądalność, bo jest kolorowym ptakiem polskiego show-biznesu - uważa Maciej Lechociński, dziennikarz serwisu Plotek.pl. - Program jest innowacyjny, bo nigdy wcześniej w formatach randkowych nie występował psycholog, a tu jest jednym z bohaterów. Dzięki temu możemy lepiej poznać Dodę. Poza tym tego typu reality-shows opierają się przede wszystkim na nieznanych albo początkujących celebrytach. Tu jest inaczej, mamy do czynienia z wielką gwiazdą. Zastanawiam się tylko, czy zostanie wypełniona misja tego programu i Doda faktycznie znajdzie sobie partnera. Bo jeśli się okaże, że to reality-show miało służyć jedynie podbiciu słupków oglądalności i zagwarantować promocję Dodzie i Polsatowi, to może być duże rozczarowanie po stronie widzów.

Doda szuka partnera

Na razie widzowie mogą przyglądać się, jak piosenkarka spotyka się z kolejnymi mężczyznami. Będzie ich dwunastu, pochodzą z różnych środowisk, mają różny status społeczny i zostali wybrani przez producentów programu na podstawie preferencji zgłoszonych przez Dodę. Z informacji, które przekazała stacja, wiadomo, że wokalistka po serii 12 randek wybrała czterech, z którymi spotkała się kolejny raz. Na koniec wskaże jednego i spędzi z nim romantyczny weekend.

W programie piosenkarce towarzyszą: najbliższa przyjaciółka Oliwka, oficjalny sobowtór Mariusz Ząbkowski "Dżaga" oraz terapeuta Leszek Mellibruda, z którym Doda omawia spotkania z kolejnymi kandydatami. - Dla mnie najważniejsze jest, żeby spojrzeć na siebie z innej perspektywy i zrozumieć mechanizmy swoich złych wyborów. Bo nikt nie stał nade mną z pistoletem, nikt mnie do niczego nie zmuszał. Przeciwnie - czasem mnie ostrzegano, a mimo to dalej brnęłam w związek. Jakie mam deficyty? Dlaczego tak się dzieje, mimo, że mam bardzo dobrze rozwiniętą intuicję - mówiła jeszcze przed pierwszym odcinkiem Dorota Rabczewska.

Piosenkarka jest po dwóch rozwodach. Pierwszym mężem był Radosław Majdan. Z kolei z drugim mężem - Emilem S. - rozstała się pod koniec ub.r. Mężczyźnie postawiono 45 zarzutów obejmujących udaremnienie zaspokojenia wierzycieli poprzez utworzenie spółki z siedzibą na Malcie, a następnie przeniesienie na nią majątku w postaci pieniędzy w kwocie ponad 12 mln złotych. Chodzi o pieniądze na realizację kilku filmów, m.in. "Dziewczyn z Dubaju".

Prawdziwa terapia bez obecności kamer

Nowe reality-show Polsatu przyciąga w kolejne sobotnie wieczory do stacji sporo widzów. Pierwsze trzy odcinki programu "Doda - 12 kroków do miłości" oglądało średnio 742 tys. widzów. W porównaniu do nadawanego w analogicznym okresie rok wcześniej w tym paśmie serialu "Kuchnia" widownia się niemal nie zmieniła.

- Na pewno jest to ciekawsza propozycja niż "Love Island" czy "Hotel Paradise", bo osobowość głównej bohaterki nie pozwala nam się nudzić w czasie oglądania - uważa Maciej Lechociński. - Jej rozmowy z psychologiem z pewnością wzbudzają zainteresowanie, choć trzeba pamiętać, że prawdziwej terapii nie przeprowadza się w obecności kamer. Jest to więc nieco sztucznie wytworzona sytuacja, ale to ma być show, więc producenci musieli zadbać o atrakcyjność przekazu. Gdyby jednak Doda faktycznie chciała skorzystać z wizyt u psychoterapeuty, to nie zrobiłaby tego z pewnością na oczach widzów.

"To nie randkowy show, tylko psychologiczny eksperyment"

Pytam dziennikarza serwisu Plotek.pl, czy nie obawia się, że program jest "ustawiony". - Dodę trudno byłoby wyreżyserować. Ona nie kontroluje swoich emocji i myślę, że oglądamy ją taką, jaka jest - mówi Maciej Lechociński. - Przeprowadziłem z nią wywiad przed tym programem i wiem, że nie da się z nią niczego zaplanować, bo jest nieprzewidywalna, wybuchowa i reaguje na wszystko bardzo spontanicznie. Co prawda jeden z uczestników wspomniał w jednym z wywiadów, że nie przyszedłby nigdy na randkę z córką. Podejrzewam, że Polsat chciał trochę podgrzać atmosferę i poproszono go, żeby pojawił się z nią w odcinku, ale sama Doda jest naturalna i na pewno nie udaje.

Nadawca ucina spekulacje o tym, że reality-show "Doda - 12 kroków do miłości" jest w całości wyreżyserowany. - Formuła programu zaskakuje swoim autentyzmem. Niczego podobnego nie było jeszcze w naszej telewizji. To nie jest randkowy show, tylko psychologiczny eksperyment, w którym widz obserwuje prawdziwe spotkania i towarzyszące im emocje. Śledzimy każdy krok misji Dody, całkowicie z jej perspektywy. Ta intymna podróż zawiera cenne wskazówki dla widzów na temat miłości i związków. Ponadto rozmowy Dody z psychologiem Leszkiem Miellibrudą są zapisem ich autentycznych spotkań, bez reżyserii. Program łączy reality z eksperckim charakterem dokumentu, a Doda w głównej roli sprawdza się znakomici - informuje nas w przesłanej odpowiedzi dział PR i promocji Telewizji Polsat.

TikTok: pewniak do ogromnych zasięgów

Na oficjalnym profilu stacji na TikToku wszystkie filmiki z fragmentami programu "Doda - 12 kroków do miłości" mają znacznie lepsze wyniki pod kątem odsłon, polubień i komentarzy niż pozostałe nagrania promujące inne projekty telewizyjne. Część z nich notuje miliony wyświetleń. - To świetne wyniki - komentuje Wojtek Kardyś, ekspert od komunikacji internetowej.

Jego zdaniem Polsat zrobił bardzo dobry ruch, umieszczając na TikToku fragmenty programu z Dorotą Rabczewską. - Telewizje tracą młodych odbiorców, więc robią co mogą w mediach społecznościowych, by dotrzeć do tej grupy. Jeszcze kilka lat temu śmiano się z TikToka, że jest dla dzieciaków. A dziś każda marka, która chce zawalczyć o nowych odbiorców, wie, że tam powinno lokować swoje materiały. Doda jest znana ze swoich kontrowersyjnych i zabawnych wypowiedzi, dlatego tak przyciąga użytkowników. Wstawienie na TikToka najlepszych wypowiedzi Dody i innych uczestników to niemal pewniak do ogromnych zasięgów - dodaje Wojtek Kardyś.

@polsat @Doda i jej podejście do seksu! Jak zwykle konkretnie! 🔥 Zdziwieni? 😉 I co sądzicie o pierwszej randce dzisiejszego odcinka? 😀💦 #12krokówdomiłości #Doda #doda12krokówdomiłości #love #reality #realityshow #show ♬ dźwięk oryginalny - polsat

"Doda - 12 kroków do miłości" jednorazowym strzałem Polsatu?

Na razie Telewizja Polsat nie chce podawać swoich wyników oglądalności. - Będziemy je podsumowywać po zakończeniu programu, czyli za ok. dwa miesiące - informuje dział PR i promocji Telewizji Polsat. Stacja nie chce zdradzić, czy w przyszłości będzie realizować podobne programy.

Za to Maciej Lechociński z serwisu Plotek.pl uważa, że Polsatowi może być trudno znaleźć inną gwiazdę, która przyciągnęłaby przed ekrany tłumy. - Doda ma parcie na szkło, jest charyzmatyczna, lubi telewizję, a jej osobowość idealnie sprawdza się w tym formacie. Ma trudny charakter, mówi, co myśli, jej styl bycia wzbudza zainteresowanie i mimo, że sama ma wysokie mniemanie o sobie, ludzie ją za to lubią. Wydaje mi się, że "Doda - 12 kroków do miłości" będzie raczej jednorazowym strzałem Polsatu, a jeśli ten program odniesie sukces, to stacja pójdzie za ciosem i zrobi kolejne reality-show z Dodą, ale takie, w którym ona będzie mogła się bardziej odsłonić, opowiedzieć o swoich problemach, rozterkach i życiowych zakrętach - uważa Maciej Lechociński. - Doda już wcześniej mówiła, że marzy jej się show, w którym będzie mogła opowiedzieć o swoim życiu i się odsłonić z nieznanej strony przed fanami. Jak sądzę, ten projekt nie wypalił, być może Polsat obawiał się, że nie przyciągnie tylu widzów, co obecna propozycja.

Dołącz do dyskusji: "Doda - 12 kroków do miłości" hitem Polsatu. "To Doda generuje tak wysoką oglądalność"

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marco
Hit? Hahaha! Jaja sobie robicie? Artykuł
na zamówienie. Przecież ta oglądalność jest fatalna.
0 0
odpowiedź
User
walter
zły program
0 0
odpowiedź
User
Marlena
800 tys. i hit? rany julek
0 0
odpowiedź