SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery zapowiada globalną strategię programową: 17 lokalnych serii i 200 godzin polskiej produkcji

W 2017 roku Discovery Polska wyprodukować ma ponad 200 godzin lokalnych produkcji dla Discovery Channel i TLC. Inwestycja w polski kontent jest wpisana w globalne plany programowe Discovery. - Naszym wyzwaniem jest ciągłe przedstawianie fascynujących historii i nowych postaci, które można określić mianem „nie znasz ich, ale nigdy ich już nie zapomnisz” - tłumaczy Rich Ross, group president Discovery Channel, Animal Planet i Discovery Science.

Od lewej: Marcin Ziółek, Rich Ross i Agata Młynarska. Fot. Jacek Kowalski / Wirtualnemedia.plOd lewej: Marcin Ziółek, Rich Ross i Agata Młynarska. Fot. Jacek Kowalski / Wirtualnemedia.pl

W kolejnych sezonach widzowie Discovery Channel obejrzą nowe serie dokumentalne, kontynuacje programów znanych z poprzednich lat oraz seriale fabularne, które odzwierciedlają różnorodność i kreatywność oferty dokumentalnej nadawcy. Strategię programową przedstawili Rich Ross i Marcin Ziółek, a spotkanie z dziennikarzami poprowadziła Agata Młynarska (szefowa TLC Polska).

- Na rynku są obecnie dostępne najróżniejsze kanały i programy, jednak Discovery jest wciąż na topie, wciąż znane z oferowania programów najwyższej jakości. Naszym wyzwaniem jest to, żeby ciągle przedstawiać nowe, fascynujące historie, a także nowe postacie. Każdego roku jest około dwudziestu takich nowych programów. Postacie, które przedstawiamy, określić można mianem „nie znasz ich, ale nigdy ich już nie zapomnisz” - tłumaczy Rich Ross, group president Discovery Channel, Animal Planet i Discovery Science.

Wśród nowych propozycji na 2017 rok znalazły się między innymi film dokumentalny „Cooper’s Treasure”, opisujący przygody związane z poszukiwaniami skarbów, oraz „Mosquito” - program uświadamiający całemu światu potrzebę przeciwdziałania coraz poważniejszemu zagrożeniu dla ludzkości ze strony komarów.

Koncern zamierza dalej kontynuować inwestycję w polski kontent, bo - jak widać po wynikach oglądalności - lokalne produkcje przyciągają uwagę widzów. Discovery Channel emituje m.in. „Złomowisko PL”  i „Przystanek Bieszczady”, a w TLC można oglądać m.in. „Jazdę po polsku”, „Kuchenne triki” czy „Zmianę pełną parą”.

W 2017 roku Discovery Polska wyprodukuje ponad 200 godzin lokalnych produkcji. To znacznie więcej niż w latach poprzednich. Nadawca planuje realizację ośmiu polskich serii dla Discovery Channel, w tym kontynuacje „Złomowiska PL” i „Przystanku Bieszczady” oraz całkiem nowe produkcje, o których Discovery na razie nie informuje. Widzowie TLC obejrzą dziewięć lokalnych produkcji, w tym wiosenne premiery przygotowane przez Agatę Młynarską.

Discovery Polska jest także zadowolone ze współpracy z Canal+ przy Canal + Discovery i już przygotowuje kolejne programy dedykowane na antenę tej stacji premium.

- Polskie produkcje są uzupełnieniem ramówki Discovery Channel. Polski widz jest wymagający - jak każdy widz na rynku lokalnym chciałby mieć tzw. lokal touch, czyli spojrzenie wielkiego gracza medialnego na ich lokalne problemy. Skorzystaliśmy z doświadczenia Discovery, jakość ich dokumentów przenieśliśmy na rynek polski. Znajdujemy takie postacie, których „nie znacie, ale nigdy już nie zapomnicie”. Znajdujemy ich w Polsce, tworzą tutaj takie niezapomniane historie - np. na „Złomowisku PL” czy „Przystanku Bieszczady” - opisuje Marcin Ziółek, local production team leader w Discovery Polska.

Discovery Networks zauważa także rosnącą popularność programów kryminalnych. Dlatego Discovery Channel zaprezentuje w tym roku dwie nowe produkcje, które pokażą losy dwóch słynnych kryminalistów minionego stulecia. Będą to: „Escobar’s Millions” na temat ukrytego skarbu kolumbijskiego barona narkotykowego Pablo Escobara, a także serial fabularny „Manhunt: Unabomber”, który opowiada historię ujęcia Teda Kaczynskiego przez agenta FBI Jima „Fitza” Fitzgeralda, dzięki przełomowym rozwiązaniom z dziedziny lingwistyki kryminalistycznej.

- Od ponad 30 lat Discovery Channel należy do czołówki kanałów dokumentalnych, a dzięki niemu widzowie mogą podglądać życie bohaterów z krwi i kości, nietuzinkowych osobowości, które są dla nas inspiracją i rozbudzają naszą wyobraźnię. W 2017 roku jeszcze bardziej rozszerzymy naszą ofertę programową, wprowadzając innowacyjne formaty oraz wydarzenia programowe, które zaangażują widzów na niespotykaną wcześniej skalę. Jednocześnie nie zapomnimy o naszych oddanych fanach, dostarczając im jeszcze więcej godzin ich ulubionych programów - zapowiada Rich Ross.

Wśród programów motoryzacyjnych dla widzów przygotowano nowe serie takie jak „Garage Rehab” oraz kontynuacje znanych programów - „Auto-Reaktywacja” czy „Niechciani w Gas Monkey”.

W letniej ramówce Discovery Channel powróci „Shark Week”, który obchodzi w tym roku swoje 29. urodziny. Widzowie obejrzą także kolejną serię „Nagiego instynktu przetrwania” i zupełnie nowy reality, będący jej spin-offem, tj. „Nagi instynkt przetrwania: Elita”. Nadawca przygotował na lato także „Najniebezpieczniejszy zawód świata”.

W czerwcu br. Discovery zaprezentuje nową serię zatytułowaną „Parker na złotym szlaku”, w której Parker Schnabel udaje się w niebezpieczną podróż śladami przodków ze swojego rodzinnego domu na Alasce, leżącego nad legendarną złotonośną rzeką Klondike. Na początku 2018 roku stacja pokaże ósmy sezon popularnego programu „Gorączka złota”.

- „Gorączka złota” cieszy się ogromną popularnością wśród widzów z całego świata i niezmiennie należy do najczęściej oglądanych programów w naszej ramówce. Wszystko dzięki autentycznym bohaterom i pasjonującym historiom, które opowiadają. Ze względu na fascynującą tematykę oraz realny element zagrożenia i intrygi „Cooper’s Treasure”, „Manhunt: The Unabomber” i „Escobar’s Millions” znakomicie wpisują się w ofertę Discovery Channel i niezmiernie cieszymy się, że będziemy mogli już niebawem pokazać je naszym widzom - podkreśla Rich Ross.

Dołącz do dyskusji: Discovery zapowiada globalną strategię programową: 17 lokalnych serii i 200 godzin polskiej produkcji

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolec
Discovery to powinno grac disco polo skoro ma to w nazwie a nie
odpowiedź
User
antybolec
pomyliłeś ich z polsatem, no nie?
odpowiedź
User
coraz lepiej Discovery robisz to dobrze
Ostatnio zaczęli ostro walczyć z piractwem, od razu widać efekty.
odpowiedź