Discovery+ ma już 20 mln subskrybentów
W trzecim kwartale 2021 r. amerykański koncern Discovery odnotował wzrost przychodów o 23 proc. do 3,15 mld dolarów oraz spory spadek zysku netto z 300 do 156 mln dolarów. W tym okresie wpływy reklamowe koncernu w Stanach Zjednoczonych poszły w górę o 5 proc., a na innych rynkach aż o 28 proc.
Jak wynika z najnowszego raportu finansowego, Discovery w trzecim kwartale 2021 r. odnotował wzrost przychodów o 23 proc. do 3,15 mld dolarów. Skorygowany zysk OIBDA zmalał o 24 proc. do 726 mln dolarów, a zysk netto przypadający koncernowi spadł o 48 proc. z 300 do 156 mln dolarów.
W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wpływy wzrosły o 16 proc. do 9 mld dolarów, a zysk netto przypadający firmie - z 948 mln do 968 mln dolarów.
Discovery miało na koniec września 2021 r. 20 mln subskrybentów swoich usług, na czele z serwisem streamingowym Discovery+ zapewniającym dostęp do produkcji własnych pod marką Discovery+ Originals oraz do popularnych polskich i zagranicznych serii w kategoriach tematycznych.
- Kończymy trzeci kwartał tego roku z 20 milionami abonentów, co oznacza, że nasz serwis zyskał w ciągu ostatnich trzech miesięcy aż trzy miliony nowych użytkowników. W poprzednim kwartale też przybyło nam trzy miliony subskrybentów - powiedział David Zaslav, prezes Discovery. Dodał, że niedawno uruchomiono usługę Discovery+ w Kanadzie i na Filipinach. Aplikacja jest także dostępna w Cox Contour TV.
Prezes Discovery podkreślił, że dużym sukcesem okazały się transmisje letnich igrzysk olimpijskich w Tokio, które dotarły do ponad 372 mln ludzi w Europie poprzez platformy telewizyjne i cyfrowe. Prawa do tych transmisji posiadał należący do koncernu Eurosport. - Dostarczyliśmy 1,3 mld minut treści olimpijskich w naszych usługach poprzez platformy streamingowe - wyliczał David Zaslav.
Większe wpływy po uruchomieniu Discovery+
W USA przychody sprzedażowe Discovery w trzecim kwartale br. wzrosły rok do roku o 12 proc. do 1,86 mld dolarów. Wpływy reklamowe poszły w górę o 5 proc. do 991 mln dolarów, te z dystrybucji - również w górę o 21 proc. do 841 mln dolarów, a pozostałe - urosły o 18 proc. do 26 mln dolarów.
Przychody z reklam wzrosły głównie ze względu na wyższe ceny i ciągłą monetyzację treści oferowanych na platformach Discovery. Z kolei wpływy z dystrybucji wynikają głównie z uruchomienia Discovery+, a także ze wzrostu stawek w umowach z operatorami.
Discovery podwyższyło koszty sprzedaży, administracji i ogólne w Stanach Zjednoczonych o 66 proc. do 436 mln dolarów, przede wszystkim ze względu na wyższe wydatki marketingowe związane z uruchomieniem Discovery+. Skorygowany zysk OIBDA wzrósł o 1 proc. do 963 mln dolarów.
W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku przychody firmy na rynku amerykańskim wzrosły o 9 proc. do 5,64 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA spadł o 6 proc. do 2,84 mld dolarów.
Wpływy Discovery poza USA wzrosły
Z kolei na rynkach poza USA wpływy Discovery w zeszłym kwartale wzrosły o 44 proc. - z 902 mln do 1,3 mld dolarów. Przychody z reklam wzrosły o 28 proc. do 467 mln dolarów, z dystrybucji - o 7 proc. do 538 mln dolarów.
Koncern podwyższył koszty uzyskania przychodów (bez deprecjacji i amortyzacji) o 94 proc. do 1,07 mld dolarów, a wydatki sprzedażowe, administracyjne i ogólne o 37 proc. do 302 mln dolarów.
W konsekwencji skorygowany zysk OIBDA firmy spadł do 79 mln dolarów.
W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wpływy Discovery poza USA wzrosły o 29 proc. do 3,38 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA spadł o 46 proc. do 287 mln dolarów.
W połowie przyszłego roku powinno dojść do finalizacji fuzji Warner Media z Discovery. Wówczas Warner TV, HBO, Cartoon Network, CNN, Discovery i TVN znajdą się w jednej grupie medialnej.
Dołącz do dyskusji: Discovery+ ma już 20 mln subskrybentów